lørdag 21. juli 2012

Ikke alt blir som man tenker,men det blir da brukanes til no likevel.



Hele Norge sitter og hekler kurver
enten med bomullsgarn,
eller aller helst med hyssing.


Selvfølgelig blir jeg bitt av det samme som alle andre gjør,
så da fant jeg fram bomullsgarnet mitt. 
Satte igang
 å etter at 2 nøster Tuva helårsgarn var brukt opp,
endte jeg opp med en kurv.

 Jeg likte ikke kurven i det hele tatt,
å ble så glad når Selma ville ha den som sommer hatt.
 Sommer og sommer fru Blom......her var det 5 grader å nysnøen lå langt nedover fjellsidene i går når vi sto opp ;-)

Snuppa ville ha en lilla blomst som pynt,
å vips så ble både hun og jeg fornøyd med at det kunne brukes til no.




Aurora derimot endte opp med sjalet som jeg egentlig skulle ha. 
Tanken var å strikke Multnomah,
men jeg fikk ikke mønster delen til å stemme,
så etter at jeg måtte rekke opp 2 ganger orket jeg ikke mer,
å felte bare av.
 Heklet en stav kant rundt etterpå,
å det ble ett greit sjal til frøkena.
Sjalet er strikket med cotten viskose.

2 kommentarer:

  1. så flotte ting du har laget!! ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Se der du!! Visst kunne de brukes til no!!☺
    Kjempefine begge to! Ja både jenter og plagg!☺

    SvarSlett