lørdag 3. mars 2012

Etter mye om og menn blei det en kjole til Selma


Jeg hadde planer om å strikke Marius tunika til Selma.
 Jeg strikka med Silja,
men så fort,
 at det ble for stort i forhold til Sisu som sto i mønstret. 

Pytt sann,
jeg har jo Aurora også,
så jeg strikket bare videre,
med ekstra lengde i forhold til den tunikaen hun hadde fra før.
 Alt så perfekt ut til å bli en tettsittende tunika til 8åringen. 
Helt til rundfellinga begynte,
da begynte jeg å ane at det her ville bli for trangt over brystet til Aurora. 
Så da var det bare å krysse fingrene for at det kunne bli en si kjole til Selma;-)

Å jaggu passet den perfekt til henne.
Kanskje litt vel lang å leke i,
men hun strekker seg vel litt hun også.

Jeg la opp maskeantall til 4 år,men strikket lengden til 10-12år

5 kommentarer:

  1. For en strikkforbi-fart!!! Den gjorde seg jo veldig godt som kjole også:-)

    SvarSlett
  2. Likte godt fargene du hadde valgt, en riktig så fin marius kjole!

    SvarSlett
  3. hehehe hørtes kjent ut! ;) Men fin og brukanes ble den gitt! :)

    SvarSlett
  4. Kjempefin! Så bra med flere jenter i hus, så du kan endre mottaker underveis. 2 ganger ;)

    Ha en fin dag
    Klem

    SvarSlett
  5. Hehe, ja sånn kan det gå noen ganger. Men dette endte jo kjempebra, for kjolen ble nydelig den!

    SvarSlett