torsdag 9. februar 2012

Kjekt å ha.....



å de var jo bare så stilige da. 
Kunne ikke gjøre annet 
enn å finne fram pinner og garn når jeg så de. 

Var ikke så lett å finne mønster på votten,
men under kommentarene hennes
 ligger det en kjapp beskrivelse.

Tar meg den friheten å legger den inn her. 
Husk å link til Hobbyugla om du bruker mønstret da ;-)


Brukte pinne 6.
Legg opp 40-44 masker.
Strikk rundt ca 25 cm.
Del arbeidet i to. Og strikk den ene halvdelen delen til ca 50 cm. Jeg strikket glattstrikk, men riller er sikkert like greit.
Mask/sy sammen med de maskene som ikke er strikket.
Ta opp 45-50 masker i det som blir toppen av votten, strikk slik at den er like høy som utsiden av votten.
Bruk en hjelpepinne og ta opp 45-50 masker i bunnkanten. 
Strikk sammen ei maske fra "toppinnen" og ei maske fra "bunnpinnen", slik at man står igjen med 45-50 masker. 
Strikk en omgang rett før man starter felling. Strikk 6 masker, deretter strikk 2 sammen (det er ikke helt sikkert det går opp, men det kan man justere). Deretter strikkes det en mindre (5-4-3-2-1-0) maske i mellom fellingene for hver omgang, når det er ca 6 masker igjen trer man tråden igjennom og snurper igjen.

Jeg tovet min på 60grader. Lykketil.

6 kommentarer:

  1. He-he. En fiffig sak! Og veldig lekker farge.
    Bør kanskje si: Skål!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  2. Haha. Utrolig tøft. Dette skal være neste strikkeprosjekt!

    SvarSlett
  3. Utrolig morsom sak!!!!
    Flott gave å gi bort til ølelskere!
    Flott blogg du har.
    Heidi -tullulla-

    SvarSlett