fredag 24. februar 2012

Bodil`s nydelige Müzlibarer


I går fikk jeg oppskrift på noen helt fantastisk gode Müzlibarer.
 Oppskriften fikk jeg av Bodil som lager disse til ungene sine.
De må ikke sammenlignes med knekkebrød,
for de her har en litt seig konsistens.
 Hmmm....nå er de stein harde,men fortsatt gode ja. 
Må spises lunken for å få den myke gode konsistensen.
 I dag har jeg stekt ei langpanne med en deilig masse,
som ble fantastisk gode etter 20min i ovnen. Tusen takk Bodil.




 ‎200 gr margarin/smør

200 gr brunt sukker

2 ss sirup/honning
500 gr müzli/havregryn
100 gr hvetemel
2 ts bakepulver

Smelt smør, sukker og honning.
Bland inn det tørre.
Spre i langpanne og stek ved 190 grader i ca 20 minutter.
Del opp i passe stykker mens det er varmt.

4 kommentarer:

  1. He,he...jeg er forspist iallefall. Mmmmm....nydelig med brunost på.

    SvarSlett
  2. Ja dette må prøvest, nam nam!!

    SvarSlett