mandag 30. januar 2012

Ny lua mi.


Jeg er strålende fornøyd med ny lua mi av flere grunner. 
Jeg fikk til maskestingene så perfekt denne gangen. 
Om det er øvelse, 
eller maskesting uten ett glass vin eller to
 som er utslaget er ikke godt å si ;-) 
Mulig en kombinasjon.
 Jeg likte også godt den flippen bak som jeg har sydd fast.
 Å det siste er at jeg har sydd inn refleksgarn,
så nå håper jeg at jeg vises i mørket også.

Å med tema kjøretøy på jobb,sklir jeg jo rett inn med ny lua mi .-)



Lua ble til etter hvert som jeg strikka. Fikk hjelp av Fjellrosa med maskeantallet da ;-)
Diagrammet fant jeg ett eller annet sted i nettjungelen.


Legg opp 108masker på pinne 3,5
10 omg ribb 2 r og 2 vr
Glattstrikk til hele arbeidet måler 18cm
Nå begynner fellinga som skjer på hver 5omgang
(Felle runden) 2 r og 2rsm
Satt vel igjen med rundt 20masker før jeg tok en ekstra runde med 2 r og 2rsm
Dro tråden igjen om festet godt,å sydde ned den lille tuppen bak.


6 kommentarer:

  1. Stilig lue!
    Så flott med den rosa traktoren :)

    Ønsker deg en fin uke,
    klem

    SvarSlett
  2. Så fin den ble, har også en som ligger klar...bare maskestinga igjen... øvelse gjør mester sies det!

    SvarSlett
  3. Denne er kula altså! Takk for at du deler oppskriften :) Hvilket garn har du brukt? Maskestinga er kjempebra :) Jeg har endelig fått dreisen på det jeg og... Mulig du gjør det bedre uten vinen... hehehe... Kanskje jeg blir bedre etter litt vin... Blir det nok vin er det jo ikke sikkert en er så nøye på at stinga ikke er helt fine også..... God helg

    SvarSlett
  4. Jeg strikka med Falk,å maska med Mor Aase.

    SvarSlett
  5. Utrolig tøff lue!!! Og du hadde mye annet tft her også, og vi følger nå bloggen din :)

    SvarSlett