søndag 15. januar 2012

Lange stripete sokker


Jippi!!!!
 Jeg har strikket meg lange sokker.
 Egentlig hvar planen å strikke knestrømper,
men med mine tykke legger bomma jeg kraftig på maskeantallet ;-)

 Jeg er jo ingen dreven sokke strikker
 så jeg tenkte ikke på at jeg burde hatt flere masker.
 Ja,ja......jeg er iallefall kjempe fornøyd med de her uansett.

 Lilla fargen kommer ikke fram
 som vanlig når man skal ta bilder av lilla fargen.
                                                         Jeg har brukt raggi garnet til Jarbo.
                                                                 Ett nøste av hver farge




Litt notater for min egen del om ånden til enda et par kommer over meg.
44masker på pinne 4
15omg ribb 1r,1vr
6omg mellom hver stripe så langt det går med det maskeantallet ;-)
18omg til hæl
feltet under hælen er 6masker
plukk opp 13masker på hver side
fell hver omgang til du har 42masker
strikk til sokken er 20cm
fell annenhver omgang til du sitter igjen med??? Tja var det rundt 10 da?
trekk tråden igjennom maskene

4 kommentarer:

  1. Deilige sokker, lekker farge selv om den kanskje ikke kom rett fram på bildet. Og det forrige innlegget ditt med bilde fra årets første utestrikking inspirerte meg til å ta med strikketøy på tur idag :) Ha en god dag med gode varme sokker på bena!

    SvarSlett
  2. Så lekre! Og fargene elsker jeg :)

    SvarSlett
  3. Herlige sokkar med maks fine fargar :-)

    SvarSlett