onsdag 11. januar 2012

Husmor Marias kopptue

Ja,så blei det ei ny tue igjen da.
 Gikk litt lei av de her,
men ser jo nå som det tømmes i lagret 
at jeg bare må hive meg rundt å strikke flere. 
De er kjempe populære både for strikkere og kjøpere.
 Å det er jo ikke så rart når det er så gode i bruk,
å så genialt enkle å strikke ;-)

Husmor Marias kopptue

Pinne 1: 3r og 1 vr,avslutt med 1 r,snu
pinne 2: 3r og 1 vr,avslutt med 1 r,snu
Ja,så fortsetter du bare slik da til nøstet nesten er tomt.

Jeg bruker mest Paris,
men også noe Føn.
 Hører at det er mange som bruker tynnere garn,
å da anbefaler jeg å bruke dobbel trå,
ellers blir tuene slamsette.
Lykke til.

6 kommentarer:

  1. Jeg bruker tynnere garn, og tynnere pinner, og flere masker, så blir de veldig gode. Da tørker de fort, siden de er tynne.

    SvarSlett
  2. Fin og praktisk kopptue. Jeg strikker de i tynnere garn, men vil helst ha de slik for da tørker de så fort. Men slimsete blir de ikke.

    SvarSlett
  3. Klutene dine er kjempefine! De er veldig deilige i bruk!

    SvarSlett
  4. Ja dette er supre klutar, har strikka ein del etter oppskrifta di.

    SvarSlett
  5. Hei!
    Takk for sist og så gøy at du hekler tøflene!
    Når jeg hekler tøflene gir ett nøste en tøffel i størrelse 36-38, men dette er veldig forskjellig ettersom hvordan man hekler og hvordan maskinen tover... Her må man bare prøve seg fram egentlig =)

    SvarSlett
  6. Takk for koselig kommentar.
    Ja, jeg strikket Aleena Mekko kjolen til punkt og prikke etter at jeg rekte den opp en gang. Det eneste jeg ikke gjorde var å vente med ermene helt til sist. De strikket jeg etter at jeg hadde kommet ett lite stykke nedover på selv kjolen - lurt for da vet en hvor mye garn en har til rådighet til videre strikking.
    Og den var veldig enkel å strikke, du kommer helt sikkert til å skjønne det engelske mønsteret (eller så må du prøve deg på det finske). Eller så er det jo bare å spørre om hjelp.

    Kluter skal jeg også strikke flere av, har jo masse paris liggende - og det blir brukt til det. Husmor Marias kopptue har jeg aldri strikket, så kanskje jeg skal prøve meg på den.