lørdag 12. november 2011

Sydde meg en duk til helga.


Med 5 barn i huset
 er det ikke så enkelt å ha duk på bordene.
 De går jo rundt og rundt bordet,
å da har de jo dratt med seg duken før jeg rekker å tenke.
 Vi har vel mer eller mindre vært uten duk i 14år. 
Nå blir minste frøkena straks 3 år
 så nå har jeg lyst til å prøve med en duk igjen.

Jeg valgte å sy en helt enkel duk,
den kommer garantert til å bli fort møkkete,
men da er det bare å slenge den inn på 60grader. 
Men en enkel hvit duk er rimelig kjedelig,
så jeg sydde en pyntebrikke med lilla blonder og billedtrykk på,
den må vaskes litt sjeldnere å det er pyntebrikken som piffer opp duken.
 Å nå kan jeg jo igrunnen sy meg mange forskjellige pyntebrikker så kan jeg ha ny duk hver helg;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar