fredag 7. oktober 2011

Huff som tiden flyr

Nå er det jaggu meg snart 1mnd siden jeg blogga sist.
 Å jeg føler at jeg mister litt oversikten
 over hva jeg faktisk har fått til i den siste måneden.

Jeg har begynt noen få timer på jobb,
å stor trives,
men ser jo at jeg har vært litt for tøff med meg selv.
 Å det gjør at jeg blir liggende/sittende på pauserommet
 i flere timer etterpå
 fordi at formen er så dårlig at jeg ikke greier å gå hjem.

 Dagen etter jobb
 har også blitt en sove og ta seg igjen dag,
så det ble litt slitsomt kan du si.
 Nå har jeg fått endrett litt på det
 å ser fram til å ha igjen litt energi til meg selv og mine egne også.

 Jeg gleder meg
 og ser fram til hver en time
jeg skal være på avdelinga
 å det er jo motivasjon i massevis til å bli friskere.
 Ja,
jeg tør ikke å håpe på at jeg blir helt frisk,
men jeg skal bli frisk nok.

 Så er spørsmålet hva er frisk nok?
 Det er vel
 når jeg greier å finne ballansen mellom jobb og familie
uten å bli sliten.
 Det sies
 at ME passienter skal være glad om de greier 50% jobb.......
så jeg skal iallefall greie det :-)
 Jeg må sette lista høyt for å se noen framgang.



Den andre grunnen til at blogginga
 har stilnet
 er at jeg nok en gang
 har vært en uke i Montenegro.
 Denne gangen uten mann og barn.
 En skikkelig husmorferie
sammen med mamma og pappa.
 Det var utrolig deilig å kjenne
at man kom seg litt til hektene igjen på den uka.
 Deilig med sommer og sol,
badeliv og late dager.
Ja
 tok jo ikke helt fri da,
har jo et opplegg fra smertesentret
 som skal følges opp hver dag hele året.
Det er faktisk en jobb i seg selv;-)

Mens jeg var i Montenegro
 fikk jeg strikket ferdig denne nøstebarn jakka.
 Den er strikket i Kauni,
å størrelse 0-1år.
Jeg tror nok størrelsen er større
 ettersom jeg har brukt tykkere garn.



Før jeg reiste
 heklet jeg ei lue til Sebastian.
 Han elsker slike baggy luer,
å ble strålende fornøyd.
 Kunne egntlig tenkt seg noe merke på den,
så da blir utfordringa mi
 å hekle med flere farger
 neste gang kanskje.
 Den er heklet med dobbel Mor Aase
på krok 7 (om jeg ikke husker feil)



Jeg har også stått på min første messe siden sist.
 Å det var utrolig spennende.
Jeg var så sjelven at jeg ikke greide å stå på beina,
så jeg ble bare sittende på stolen bak bordet.


 Det løsnet litt
når folk kom å kjøpte ting av meg da,
å jeg var strålende fornøyd
 med salget som messe jomfru.
Nå har jeg fått spørsmål
 om å sitte på en messe i slutten av oktober også,
så det blir spennende å se hvordan det går.

Vi var 5 kjente som sto på den messa.



6 kommentarer:

  1. Så koselig å lese hos deg igjen! Gratulerer som messedame! :)

    SvarSlett
  2. Heia Maria.
    Hvor er disse messene hen? Grattis ja :)

    SvarSlett
  3. Hei Mona. Den her messa var på Byåsen vidregående,den siste helga i oktober blir det på Dalgård skole.

    SvarSlett
  4. Så moro for deg å stå på messe. Så ut som du har laget masse flott (noe jeg jo ser når jeg leser bloggen din). Håper salget gikk strålende, og at du koser deg ennå mer på messa i slutten av oktober!

    Lykke til med jobb og det målet du har satt deg. Jeg er helt sikker på at du med god støtte og stå-på-vilje vil klare deg helt fint.

    Klem fra litjjenta

    SvarSlett
  5. Massemasse lykke til, kjære deg, du er så flink <3

    SvarSlett
  6. ÅÅÅ helledussen for en produksjon! Du er så utrolig kreativ på mange fronter. Kjekt at du kan få selge og drive på med dette. Stas med messe og koselige tilbakemeldinger :D

    Skal kjøpe garn og strikke et sitteunderlag a la deg snart. Er spent på om jeg klarer å filte noe fint på slik som du gjør!! :D

    Ha en fin onsdag! ;)

    SvarSlett