onsdag 12. oktober 2011

Hjallis lue


I 1996 begynte jeg å jobbe i barnehage.
 Jeg var ikke gamle jenta,
å syns det var hyggelig at jeg ikke var den eneste unge
blandt alle oldingene (35-40åringer)

Vi var faktisk 3 stk på omtrent samma alder,
å vi hang mye sammen.
 2 av oss kunne å strikke,
mens gutvotten selvfølgelig nok ikke kunne det.
 Han ønsket seg dermed en Hjallis lue.
 Heldigvis var det ikke meg han ønsket seg den til,
for da hadde han jo fått den for leeeeeenge siden;-) Kremt....

Nå har vi 3 igjen tatt opp kontakten,
 å vi har fått barn som går godt i lag,
å jeg ser for meg at vi skal få mange
 artige stunder framover igjen.

 Selvfølgelig ble Hjallis lua
tatt opp som et tema.
 Men denne gangen var det jeg
 som fikk spørsmål
 om jeg greide å strikke ei slik lue innen 10år.
 Å joda,
nå er den strikka ferdig
 å jeg gleder meg til å se om mottakeren blir fornøyd.

Mønstret fant jeg her (ikke helt lett å forstå,men fikk det no til på min egen måte)
Garn: Falk
Pinner:nr.3

8 kommentarer:

  1. En koselig historie, og en flott lue :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye til mottakeren , du er flink å strikke fort Maria. De reskesrte 10 år jeg hav sett ;)

    SvarSlett
  3. Så morsomt med sånn retrolue og koselig historie!

    SvarSlett
  4. Artig, den kledde du, så du får strikke en til deg selv også ;)

    SvarSlett
  5. Hehe har et hefte med denne, på litt mer forståelig forklaring! Spurte gubben om ikke dette kunne være noe, men fikk et blankt nei! :P

    SvarSlett
  6. Så artig å høre at det er flere som kjenner til engelen da :-) Jeg 'oppdaga' den i sommer jeg :-D

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  7. Hei og takk for kommentar på smurfelua mi :o)

    Du skal gladelig få mønsteret, men jeg er ikke helt fornøyd med det. Jo mer jeg ser på lua, jo mindre liker jeg mønsteret, og jeg vil ikke "offentliggjøre" et mønster som jeg ikker er 100 % fornøyd med.

    Jeg har imidlertid fått i oppdrag å strikke to luer til, og det blir gjort i løpet av relativt kort tid, så da vil jeg endre og teste ut nytt mønster, å DA vil du få det tilsendt :o)

    Sida

    SvarSlett