torsdag 4. august 2011

Da er jeg den heldige eier av en nøstebarn tunika


  Denne tunikaen har stått lenge på lista mi.
     Merkelig nok
 har den bare blitt satt lengre
 og lengre
 ned på lista.

 Eller
det er jo over hode ikke merkelig,
for det finnes jo såååå mye fint man vil strikke,
å det er lett å utsette ting til seg selv.

                                                               Nå er den iallfall ferdig,
å jeg ble kjempe fornøyd.

 Strikket den største str. som er L
 å brukte New Zealand lammeull på pinne nr. 6
Mønstret står i boka Strikk til nøstebarn

Det skal være en snor i hullraden ved halsfellinga,men jeg likte den bedre på ,den er nå.
Armene er trekvart,men jeg må puffe de opp mer jeg ja.

16 kommentarer:

  1. Den ble kjempefin. Kan vi få se den på?

    SvarSlett
  2. kjempe fin. Nydelig farge!! Den står på lista mi også, men kommer visst aldri helt i gang. Den varmer nok godt til vinteren :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk alle sammen. Nå er det bilde med meg inni den gyldenkron;-)

    SvarSlett
  4. Så flott den ble! Ha en fin sommer videre hos deg og dine!

    SvarSlett
  5. Så flott!!!! Du kledde den veldig godt!

    SvarSlett
  6. Se der ja. Mulig jeg er nødt til å strikke meg en sånn, i stedet for en til still light?

    SvarSlett
  7. Flotte Maria! Nydelig farge og fasong!

    SvarSlett
  8. Så flott den ble!!! Likte godt fargen!!!

    SvarSlett
  9. Kjempe fin! Likte fargen kjempe godt :) Kjenner meg igjen i det å heller prioritere strikk til barna! God helg til deg og dine.

    SvarSlett
  10. Så flink du har vært som har fullført, den ble ordentlig fin :)

    SvarSlett
  11. Så kjempe gøy at du også har strikket en nøstebarntunika akkurat nå. Den ble kjempe fin. Fargen var veldig lekker. Jeg digger min, så det spørs om det blir flere slike i andre farger. Kjapt og enkelt strikk. Jeg strikket mine armer i hel lengde jeg, men i går på fotoseansen måtte jeg brette opp litt. Var en smule varmt med ren ull og 25 grader.

    SvarSlett
  12. Nydelig Nøstebarntunika! Herlig farge også, og du kledde den kjempegodt :) Denne vil du komme til å bruke mye utover høsten...

    SvarSlett
  13. Så fin! En dag så kanskje jeg orker å strikke meg en slik også!

    SvarSlett
  14. Lekker! Nå kom denne høyere opp på listen min :o)

    SvarSlett