fredag 15. juli 2011

Tunikaen til nabojenta ble litt stor...


....jeg begynte på en topp fra sandnes
 som jeg strikket 4cm lengre
 slik at det skulle bli en tunika isteden.

 Jentungen som skulle få den
 har straks 1 års dag,
å jeg valgte derfor å strikke den i 2års størrelsen.

 Det gikk super fort å strikke den,
ettersom de første 23cm var rettstrikk uten noen økinger/fellinger.

Vasket tunikaen på 30graders ullprogram når den var ferdig.
 La den flatt til tørk,
men du verden den hadde seget ja.

 Så nå ble det tunika på Selma isteden,
å den er jo faktisk stor til henne også.
Spesielt armhullene er store,
men tror det blir mindre synlig
 når den kan brukes med en tynn trøye under.

Så nå er det bare å komme seg på en butikk
 å kjøpe 2 nye nøster med mini alpakka,å strikke en til.
Denne gangen legger jeg opp til den størrelsen som er under,
 1/2-1år   Så strikker jeg heller litt lenger enn 2 år.

Selma ble nå fornøyd med tunikaen sin,så da gjør det jo ikke no.

Mønstret er fra heftet her,modell 19


3 kommentarer:

  1. Så fin den ble.

    Ha en fortsatt fin sommer

    SvarSlett
  2. Heldig for Selma :) Den var jo fin til henne.

    SvarSlett
  3. Heldig for Selma ja:-) Ser ut som hun stortrives i den nye tunikaen sin: lykke til med nr2!

    SvarSlett