søndag 3. juli 2011

Pynt til blomsterpotta



Kenneth fikk seg en nydelig orkide fra en barnehageunge på fredagen.
 Jeg fant fram ei hvit enkel blomsterpotte som jeg pyntet opp med et bilde av en skjønn jente.
 Jeg elsker de serviettene,
de pynter opp så veldig.
 Med decoupage kan man virkelig trylle fram mye fint.



I helga har vi nesten hvert barnefri,det er kun Selma som har vært hjemme.
 Å det har vært utrolig deilig å hatt litt fri.
 Merker at jeg har fått mer energi i den siste uka,
så det var helt perfekt at svigermor
 ringte oss før helga å ville ta med seg ungene på hytta.

 Vi har vært på plantasjen å handlett litt blomster i helga.
Det var en del roser som døde
 av frosten i vinter,
 så det var greit å bytte ut de tørre pinnene
 med noe mer grønt.
  Som forhåpentligvis blir til vakkre roser
etter hvert.

3 kommentarer:

  1. Nydelig blomst! Husk at orkideene skal ha mye vann (hold den gjerne "våt på beina") og ikke direkte (sterkt) sollys :) da holder de seg leeeenge!

    SvarSlett
  2. Hmm. har alltid hørt at orkideer skal ha et eggeglass i uka med vann...
    Kanskje derfor de ikke holder så veldig lenge hos meg....:P
    Tar med meg det tipset! :D

    SvarSlett
  3. Jeg vanner de også en gang i uka,å de blomstrer lenge(et par måneder )
    Når de blomstrer av står de bak kjøkken gardinene,å jeg vanner de kanskje en gang i måneden8Når jeg pusser vindu) såbegynner de å blomstre igjen.

    SvarSlett