onsdag 27. juli 2011

Nøkkelring og strikkemappe


I natt fikk jeg sydd enda ei mappe,
denne gangen ble det en litt større en,
så jeg kan ta med meg strikketøyet mitt oppi.

Skulle hatt enda lengre glidelåser så jeg har fått mappa enda større.
 Må nok ta meg en tur på stoff og stil,
for jeg begynner å gå tom for plate vatt også.

                  I går så jeg ei som hadde sydd en nøkkelring med en liten kort/småpenge lomme.
 Den syns jeg var så utrolig søt,
så jeg måtte prøve ut den også.
 Syns den ble kjempe kjekk faktisk,
men jeg skal se om jeg får laget meg en større utgave
 så jeg kan få med meg telefonen min også.

I dag har vi vel ingen planer egentlig.
 Kenneth er på hytta
for å ta i mot snekkerne
for vi oppdaget vannlekkasje fra taket
 når vi skulle starte sommerferien vår.

Ble en kortvarig sommerferie på hytta
 ettersom det er mye muggsopp i taket,
å vått på innsiden av veggen å helt ned til gulvet.

Heldigvis får vi det igjen på forsikringa,så det går bra.
Det som er kjedelig
 er jo at vi hadde planlagt 3uker ferie på hytta,
mens nå ble det hjemmeferie noe som ikke akkurat er så bra.
Vi begynner å gå hverandre litt på nervene her inne ja,
å jeg må innrømme
at jeg ser fram til hverdagen som begynner så smått på mandagen igjen.

5 kommentarer:

  1. Heisann!
    Du har jo blitt flink til å sy jo!
    Fine!
    Jeg har latt meg inspirere til å ta frem et lite håndarbeid igjen og har lagt opp til min første "mariaklut" i irrgrønt garn.

    God sommer fortsatt! Den kommer sikkert for fult snart!
    Rart at det er august allerede over helgen!

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har sydd! Synd med lekkasjen, men utrolig bra at dere får dette dekt.

    SvarSlett
  3. Kjempefint, er bestandig superimponert av disse strikketøymappene.

    SvarSlett
  4. Kjempefine ting du har sydd,deler du oppskrift på strikketøymappen og nøkkelringen?Er så dårlig på å sy men har så lyst å prøve:)Fortsatt god sommer til deg:)

    SvarSlett
  5. Aileen jeg har ikke brukt noe mønster kun sett et bilde av nøkkelringen. Mappa har jeg sydd før,å tok det bare på husken.

    Kan prøve å ta bilder neste gang jeg syr en slik. Du kan også søke på strikketøymapper eller toalettmapper så kommer det opp mønster til deg.

    SvarSlett