lørdag 30. juli 2011

Lue


Ettersom jeg var så godt igang med å sy,
sydde jeg ei lue i samma slengen.

 Blei ikke helt fornøyd med lua her,
men jeg gir ikke opp.
 Skal nok prøve mønstret flere ganger.

 Jeg har brukt Gekko sin billed visning,å Blomma åker vagn sin mal.

Jeg fikk en søm som gikk helt ned,å tre som gikk et stykke ned fra toppen.
 Syns det var vanskelig å vite hvordan vei lua skal være.
 Skulle tro at den lengste sømmen skulle være bak,
men syns den sitter finest på når den lengste sømmen er i ene siden.
 Men da ble jo ikke lua symmetrisk med tanke på lengdene på sømmene så jeg vet da søren jeg.

Er det noen som bruker et annet mønster enn de to jeg har funnet fram?
 Hadde vært artig å prøvd.
 Skulle også gjerne ha vist hvordan jeg får til å sy større/mindre luer også.
Å hvordan skal jeg brette stoffet for å være sikker på at jeg får trykket på stoffet riktig vei?

Mottakeren min er heldigvis ikke så kresen,så lua ble bra den.
Å med en liten lapp som det står "Laget med omtanke" på så ble den da riktig så fin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar