tirsdag 26. juli 2011

Kanskje symaskina kan få meg på andre tanker?

Jeg er i et vakum om dagene,
å jeg syns det er vanskelig å komme ut av det.

 Tusslett opp på butikken en tur
,å kjente at jeg ikke følte meg trygg på vei opp.
 Hver en mann
 som stakk ut
 fra en veistump eller en busk
 gjorde meg utrygg.

 Inne på butikken var jeg redd for å se folk i øynene,
redd for å treffe på noen som ikke hadde vært like heldige som oss.

Jeg vil ikke ha det slik,
å håper å finne igjen hverdagen fort.

 I dag tok jeg fram symaskina
 for å se om den kunne få tankene
 litt bort fra alt det triste.

                                                                   Det ble et forkle,
som vil passe best til jul,
ettersom det er pepperkake menn på den.
 Vetle mente det godt gikk ant å bake noe med det forkleet i dag;-)
 Så kanskje man skal satse på en porsjon med muffins
 i løpet  av morgen dagen?


Sydde meg også en liten mappe
 til litt småtteri til strikkinga mi.
 Maskemarkører,saks,målebånd osv



                                                  Har planer om å sy litt til de neste dagene,
for det krever så mye konsentrasjon
 for å få det til
at det gjør at jeg greier å koble av litt.

3 kommentarer:

  1. Jøje meg så mye du har fått produsert :) Likte stoffet på mappa di, det var nydelig!

    SvarSlett
  2. Så mye fint du lager :-) Morsomt å komme inn her og kikke
    Føler det slik her også, at jeg kan stenge det meste av verden ute, ved å sette meg ved symaskinen.
    Det er ikke akkurat så enkelt for oss med ME; og bare stikke unna litt, Så jeg har funnet ut at ved å drive med håndarbeid, kan jeg stenge ute tv, radio, og at jeg ha andre mennesker tett på, når jeg trenger å koble ut.. Og ikkeminst slik som dagene er nå.. Men det tar det meste av energien å følge med, og ta inn over seg hva som skjer, så hittil har det blitt mest ferdiggjøring. Men nå ligger nye stoffer og venter på å bli noe her, så nå får en prøve å ta hverdagen tilbake
    ha en fin dag
    Klem

    SvarSlett