søndag 24. juli 2011

I dag tok vi turen opp til fredsengelen



Hva passer vel bedre enn å ta turen opp til fredsengelen
 etter det grusomme som har skjedd i helga.

 Jeg og svigermor tok med oss ungene opp til engelen,
mest for å ha noe annent å tenke på,
å gjøre noe hyggelig med ungene,
men jeg må jo innrømme
 at jeg tenkte mitt på vei opp dit.

Det er rett og slett helt grusomt det som har skjedd,
helt ufattelig
 at en mann kan gjøre noe slikt.

 Jeg er imponert
 over innsatsen til ungdommene
 og alle som har bidratt til redningsarbeidet.

Da vi fikk høre om Utøya
 gikk tankene til "tante" barnet mitt,
å jeg var raskt inn på facebook
 for å se om jeg kunne finne noe info om ham.

 Tiden sneglett seg sakte,
å om sider
 fikk vi bekreftet
 at han var kommet seg i sikkerhet.

 Da kunne vi slippe taket litt.
 Men fortsatt
 satt vi klistret
til tv skjermen
 å prøvde
 å ta inn over oss
 det som skjedde.

                                                                   Det finnes ikke ord.

3 kommentarer:

  1. Flott sted å dra på en sånn dag!
    Foreldra mine har feriehus i Vasøya, var såvidt innom for ei uke siden, men vi har faktisk ikke vært opp til engelen enda. Det må vi få til neste gang vi skal dit.
    Flott blogg! Jeg har kikka innom flere ganger, men ikke etterlatt spor.

    SvarSlett
  2. Så koselig at du stikker innom Mina,hyggelig med blogg besøk.
    Ja,du må ta turen opp til engelen neste gang. Helt fantastisk utsikt der oppe. Blir nok flere turer opp dit på oss ja. Skal en tur i August på kystkultur dagene,så kanskje det blir tid til en tur da.

    SvarSlett
  3. Hei, jeg bor like ved der (i vasøya), fikk ''litt'' hakeslipp når jeg så bilde der ;P

    SvarSlett