torsdag 7. juli 2011

Hvorfor har dere hobbydamer så mange prosjekt på en gang?

Om noen lurer på hvorfor vi hobbydamer har mange prosjekter,
 så er grunnen rett og slett at vi må ha et håndarbeid som passer til hvert et sted i huset.

Når det ikke er sol på platten,
 kan jeg sitte her ute å strikke på sjalet mitt.
 Det er et artig sjal å strikke med maks 50masker på pinnen til en hver tid.



 Når solen kommer fram kan jeg tussle inn i sofaen,
å der ligger Nøstebarn tunikaen min å venter på meg.
 Den passer også godt til tv strikking på kveldene.



Når jeg lager middag,
                                       er det kjekt å hekle noen lapper til et baby teppe/vogn teppe.
 Går helt fint å hekle og røre litt i gryta,
 mens man venter på at klokka ringer å middagen er ferdig.



Skjønner du nå hvorfor vi har så mange prosjekter på en gang?

Å da har jeg ikke nevnt at vi må ha et på bussen,et på kafèn,et i bilen,et med venner,et sammen med barna,et bare for at vi vil prøve noe nytt,et for at vi er blitt lei,et for film,et for lett underholdning på tv. Ja,jeg kan egentlig ramse opp i det uendelige. Vi bare må ha noe å gjøre til en hver tid...å da er det ikke rart det blir mange UFOer (UFerdigeObjekter)
Til høsten skal jeg bli flinkere til å få gjort ferdig påbegynte ting som ligger her og der.

Jeg regner med jeg kan snakke for de fleste her....eller er det bare jeg????

15 kommentarer:

  1. Je har også forskjellige prosjekter på gang. Noe stort, noe smått, noe enkelt og noe litt mer komplisert. Da har man alltids noe å drive med ettersom hva man gjør. Je og hekler ved mat-grytene ;)

    SvarSlett
  2. Haha, du beskriver oss utrolig bra!! :D

    SvarSlett
  3. He, he, godt sagt Maria! Tror nok mange av oss kjenner seg igjen :)

    SvarSlett
  4. Artig å se at det er flere enn meg som ikke greier å legge fra seg strikke/hekletøyet når man lager mat heller..hehe

    ha en flott kveld.

    Var nydelig fargen på det sjalet .

    SvarSlett
  5. Det er nok slik for de fleste, men jeg prøver å unngå det ;)

    SvarSlett
  6. Helt enig med deg.., AKKURAT sånn er det =)
    Jeg må også ha ulike prosjekter til ulike situasjoner, gidder f.eks ikke å drasse prosjekter som er store eller med mange fargebytter på tbanen.. =)

    SvarSlett
  7. Hehe det var som jeg skulle sakt det selv.. Minus ved grytene..kanskje det er det som er neste trekk..tipset er lagret ;))
    Ønsker deg en super helg, nå er endelig sommeren her i trøndelagen!! (bank i borde..)

    SvarSlett
  8. Høres kjent ut. Alltid noen Ufoer som ligger ja

    SvarSlett
  9. Veldig godt beskrevet Maria!!! ;-)

    SvarSlett
  10. hahaha ;) Nå måtte jeg le!
    Dette er jo helt riktig - jeg er så enig!

    Utrolig flott bilde du har i header'n din!
    Vakre barn i kjempe fine antrekk :)

    klem

    SvarSlett
  11. Kjente meg igjen der ja, utrolig bra skrevet :)

    SvarSlett
  12. Det er nok ikke bare deg som har det sånn, men tror jeg har tilgode å ha garnet så nære middagsgryta.

    SvarSlett
  13. Hehe..kjenner meg igjen ja. Vet ikke hvorfor det blir sånn, men det er så mange fristelser der ute...bloggingen gjør det heller ikke bedre, det tar bare noen minutter, så har jeg tusen ideer igjen:)

    SvarSlett
  14. Jeg kjenner meg godt igjen i det du beskriver ja. Det er en av grunnene til at jeg startet opp PPOnsdag - PågåendeProsjekter.
    Koselig om du har lyst å slenge deg med ;)

    Ønsker deg en flott sommer.

    SvarSlett