mandag 25. juli 2011

Fan shawl/vifftesjal

pinnekroken er månedens utfordring sjal.
 Jeg er ikke så glad i sjal,
men en utfordring må man jo ta.
 Å når jeg fant et sjal hvor jeg kunne forholde meg til maks 50masker til en hver tid,
så var det ikke så ille.

 Det jeg ikke tenkte på
var at det ble 10 000 tråder å feste til slutt;-)

                                                                            Artig sjal
å jeg ble kjempe fornøyd med det.

Det er ganske stort,
så det dekker ryggen godt om jeg små fryser litt en sommer dag.
 Å til vinteren
blir det et kjempe deilig skjerf på kalde dager.

                                                  Jeg har brukt det nye garnet på Rema 1000
 Mor Aase med 50% merinoull og 50% bomull.
 Utrolig deilig og mykt garn,
å det er en drøm å strikke med.
Brukte dette mønsteret,å pinner nr. 4,5

12 kommentarer:

  1. Så flink du har vært!
    Vakkert sjal :)

    SvarSlett
  2. Virkelig fint sjal, bra at du klarte å gjennomføre utfordringen. Jeg strikker ikke så mange sjal jeg heller, men dette var fint :)

    SvarSlett
  3. Nydli sjal i fin farge Maria!

    SvarSlett
  4. Takk for at du deltar i utfordringen hos Pinnekroken!

    Det ble et nydelig sjal! Synes du er flink, tror aldri jeg hadde kommet i mål med så mange tråder å feste ;)

    SvarSlett
  5. Det ble kjempefint Maria!☺
    Flink du som tok utfordringen, og som orket å feste alle trådene....

    SvarSlett
  6. Virkelig flott! Så kjekt at det har kommet nytt garn - bomull og ull er ikke å forakte :)

    SvarSlett
  7. Kjempe flott sjal :D Det nye garnet til Mor Åse er helt knall , har heklet jakke av det , og nå skal jeg strikke en kjole av samme garn til ei lita prinsesse :D Lykke til med utfordringen !

    SvarSlett
  8. Det var eit kjempe fint sjal. Lenge siden eg har kjøpt mor Åse garn, men bør kanskje undersøke dette garnet dere snakker om. :) Verdt og sy sammen må bare si.

    SvarSlett
  9. Jeg synes også sjalet var flott og kunne tenke meg å hekle ett selv, synd jeg ikke forstår engelske oppskrifter :-(

    Kjersti