søndag 31. juli 2011

Ekstremt dårlig bilde,men er man ivrig så er man ivrig


Jeg holder jo på å prøve meg fram med å sy luer til ungene.
 Har prøvd 2 forskjellige måter å sy de på,
men var fortsatt ikke helt fornøyd.
 Så fikk jeg tips om denne måten,
å sprang opp til symaskina for å teste ut.

Bretta og klipte stoffet som det sto.
 Alt vel....helt til de der buene skulle sys.
 Det var ikke helt min greie altså.
 På frihånd å greier.
 Endte opp med at jeg måtte sy buene flere ganger,
for å få de lik på begge sidene.
 Klipte vekk alt det overflødige stoffet,
å satser på at det skal passe litj tuppa på 2 år.
Ja også fikk jeg pærene feil vei også ved å brette stoffet slik det sto.

Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan jeg skal få til buene uten at det blir stoff til overs.
 Ser jo så bra ut på linken jeg brukte. Hm....


Takk til Silje og G-Anette for tips til lue linker.

Jeg tar gjerne imot flere lure lue tips.

3 kommentarer:

  1. Øvelse gjør mester! :) Når du bretter sammen stoffet i starten må motivet være rett vei "i høyden". Altså når du har brettet sammen til en avlang sak skal motivet være rett vei når stoffet ligger loddrett. Hmm, hihi. Så vanskelig å forklare uten bilder! Det var hvertfall ikke lett å se på bildene til Mo9ca hvillken vei man skulle brette, siden flodhestene gikk i alle retninger :)
    Ett annet tips, ta ett fat / middagstallerken og lag deg en lue/bue mal i papp. Pass på at tallerkenen er ca like bred som stoffet (sammenbrettet), da blir overgangen til buen penest.

    SvarSlett
  2. Ja,dette hørtes veldig lurt ut. Det fatet vakke dumt altså. Klipper du bort det resterende stoffet fra buene da eller blir det så lite stoff til overs at det bare kan være der.

    SvarSlett
  3. Hei igjen, så ikke at du hadde svart/spurt her :) Jeg har overlock-maskin som kutter det overflødige samtidig som den syr. Du bør nok klippe helt inntil sømmen ellers kan det bli klumpete. Du får ønske deg overlock-maskin hos mannen til neste bursdag ;) Jeg stor-produserer på en Janome til 4500,-.

    Lykke til :)

    SvarSlett