fredag 17. juni 2011

Muffins på farten


I går kom jeg over sunne muffins i bloggen Randis lille hobbyverden Det passet perfekt å lage dem i dag,ettersom vi skal på farten etter jobb,skole og barnehage. Så kjekt å ta med seg en muffins eller to i hånda. Disse kommer jeg nok til å lage flere ganger,å helt sikkert bytte ut grønnsaker og skinke blandingen til enda flere varianter.
Det står i oppskrifta at man skal skjære brokkoli i små buketter,jeg fin hakket det isteden. Det står også at man skal smøre muffins formene,noe jeg syns virket helt rart.....så jeg gjorde ikke det. Jeg burde appsolutt ha gjort det,for muffinsen løsner ikke fra papiret. Så husk å smør formene godt.
Mmmmm......de ble kjempe gode. Nå gjennstår det å se om de faller i smak til ungene.


                                       Oppskriften på sunne muffins sto i et kamille mor og barn blad

(til ca 16 stk)

1 løk

250 gr brokkoli

2 ss olje

100 gr skinke

4 egg

100 gr revet ost

1 dl melk

225 dl hvetemel

2 ts bakepulver

1 ts salt

pepper

Smeltet smør til formene.





Hakk løk og del brokkolien i små buketter. Ha litt olje i en stekepanne og fres løk og brokkolibuketter i 3-4 min. Det skal ikke brunes. La blandingen avkjøles. Skjær skinken i terninger, ha den i bolle sammen med grønnsakene. Tilsett eggene, et om gangen før du rører inn resten av ingrediensene. Smør 16 muffinsformer med smeltet smør, fordel deigen i formene. Stek dem på 180 grader, midt i ovnen i ca 35 min.

2 kommentarer:

  1. Oi, tusen takk for oppskriften :) De så super gode ut + at de er sunne :)

    SvarSlett
  2. Ååå di så gode ut! Ble sulten nå jeg!

    SvarSlett