mandag 30. mai 2011

Snerten selekjole med turban


Pickles jentene kommer med mye flott,å så lett revet med som jeg blir så ble det kjøpt både mønster og garn. Selma måtte jo ha en snerten selekjole

Jeg syns kjolen er altfor kort på den nyfødte babyen,så jeg regnet med at alle størrelsene var ganske så korte. Derfor la jeg opp til størrelse 3-4år.
3,75 pinner har jeg ikke,så jeg brukte 3,5 Syns kjolen ble perfekt for frøkena. Kanskje litt brei over brystet,for selene ble litt rare i kryss bakpå der,men da har hun kjolen lenge vettdu.

Turban strikket jeg også i den største str.
Hun trenger omkretsen,men den ville ha blitt altfor lang om jeg hadde følgt mønstret helt ut.



15 kommentarer:

  1. Kjempesøtt! Både kjole og turban :)

    Ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  2. Dette var et utrolig søtt sett, på ei utrolig skjønn jente!:)

    SvarSlett
  3. Søøøt hun er i kjolen da! :) gøy å se den i annet enn str baby! :)

    SvarSlett
  4. Nydelig sett, passet frøkna helt perfekt :)

    SvarSlett
  5. Nydelig kjole og søt jente ;)

    SvarSlett
  6. Så flott kjolen til Selma ble, nydelig jente.
    Jeg holder også på med denne kjolen. Og klarer jeg å få den ferdig snart skal jenta til ei venninne få den :)

    SvarSlett
  7. Så fiiin!!
    og jeg elsker headeren din!! så nydelige alle var i finstasen!! (jeg er så utrolig glad i mariusmønster) :-D

    SvarSlett
  8. Så nydelig jente, og en søt kjole.

    SvarSlett
  9. <3 fine snuppa <3
    Kjæmpe fin kjole :)
    Hmmmmm.... kunna vært en kjæmpefin bursdagsgave 31 oktober derre ;) he he
    ( betale gjærne garne æ :D )

    -cecilie-

    SvarSlett
  10. Nydelige Selma!!!

    Kjolen er kjempe flott. Har selv kjøpt mønsteret, riktignok uten garn, og har lyst å lage den. Så dine vurderinger kommer godt med. Velfunderte og godt formulert er de som alltid. ;-)

    SvarSlett
  11. Jeg takker en høyere makt for denne bloggen. Uten dette innlegget om den snertne selekjolen du har strikket Maria, og dine tanker omkring den, hadde jeg stått temmelig på bar bakke med hensyn til oppskriften. Ikke bare har jeg brukt notatene dine flittigm har hatt dem i hodet hele tiden. Men jeg har også brukt bildet av den store kjolen for å sammenligne med min egen når jeg stod fast. Det er jo bare de små modellene som er avbildet i oppskriften, og det hjalp ikke meg så mye på den største str!! ;-)

    SvarSlett
  12. Så godt å høre at innlegget om selekjolen var til hjelp for deg StrikkePia. Kjekt å se at andre bruker notatene mine. Det gir meg en motivasjon til å blogge vidre vettdu.

    SvarSlett
  13. Kjempe fine farger
    du har valgt.

    Kunne jeg være så snill å få oppskriften?
    0-3 månder blir for liten...


    Min mail adresse er: camilla_didriksen_88@hotmail.com

    Ha en fin dag.
    på forhond tusen takk.

    Mvh: Camilla

    SvarSlett
  14. Heisan. Camilla. Mønstret får du kjøpt her for noen kroner.
    http://shop.pickles.no/no/produkter/monstre/monstre-ved-garnkjop/snerten-selekjole-med-turban-0-4-ar.html

    SvarSlett
  15. Hei Maria.

    jeg forsto ikke link siden...

    hvorfor må jeg ha brukernavn og passord?
    får jeg alle størrelsene fra den linken du gav?

    hvordan gjør jeg dette?

    Mvh Camilla

    SvarSlett