tirsdag 17. mai 2011

Marius pannebånd og en halvferdig genser


Vetle måtte ha et pannebånd til 17mai,å hva passer vel bedre enn Marius mønsteret? Det er noe av den norskeste mønstret jeg vet om. Å jeg syns det passer godt på nasjonal dagen vår.

Den 15mai kom jeg på at Vetle skulle hatt pannebånd og Mariusgenser ettersom det var meldt så ruffsete vær. Jeg hadde vel ikke store forhåpninger om å bli ferdig,men det var ganske så nære på altså.
I går ved midnatt hadde jeg igjen 24 runder + halskanten igjen,men jeg måtte bare innse at det ikke ble noen genser på årets 17mai.


Om du vil strikke et Marius pannebånd slik jeg gjorde så legg opp 108masker med Mor Aase på pinne 3,5

Strikk 12omganger rett
1 omgang vrang til brettekant
Strikk Marius mønstret over 23omganger
Iomgang vrang
12omganger rett
Fell av

Sy gjerne inn et for for tandre barn. Jeg klippte av en gamel bomullsgenser til Selma.


58gr Mor Aase

3 kommentarer:

  1. Det pannebåndet legges herved på minnet! Enig i at Mariusen er ordentlig norsk, også så fin!

    SvarSlett
  2. Takk for fin oppskrift - fant mønsteret i Mariusboken og lot meg inspirere! Har begynt å knote så vidt med mønster nå, ikke så lett som det er ut alltid :)

    SvarSlett
  3. Hvilken str blir dette pannebåndet?

    SvarSlett