torsdag 19. mai 2011

Marius genser til Vetle


Her er genseren jeg begynte på den 15mai,å som jeg tenkte skulle bli ferdig til 17mai. Selvfølgelig et dødfødt prosjekt,men setter man seg ikke mål kommer man ikke langt her i livet.
Jeg strikket og strikket,men måtte innse at de siste 24omgangene + halskanten var bare å glemme. Gutten TRENGTE jo strengt tatt ikke genseren til 17mai,så jeg var fornuftig å gikk å la meg isteden.

I dag tok jeg den fram igjen,å fikk den helt ferdig. Han ble kjempe fornøyd med genseren.

Sebastian hadde besøk av en kompis,å han ble overrasket over at JEG hadde strikket DEN.
"Det ser ut som den kjæm rætt fra butikken jo"

Det gjorde at Vetle ble enda mer stolt over genseren sin,.........å Aurora måtte vise fram at jeg hadde strikket tunika til henne.

Artig når unger setter så stor pris på hobbyen min.

Genseren er strikket i Mor Aase garn og mønsteret er fra Til fjells 0913 barn/voksen
Jeg brukte 309gr garn i størrelse 6år

14 kommentarer:

  1. Jeg er imponert jeg Maria:))
    Syns du striker og strikker og strikker de lekreste plagg. Og så moro når ungene setter sånn pris på det som du lager.
    Ønsker deg en fortsatt fin kveld:))
    Klem

    SvarSlett
  2. Synes det virkelig var imponerende å strikke hele genseren på så kort tid! Den ble kjempefin og så gøy når det en strikker blir satt pris på.

    SvarSlett
  3. Så herlige unger og venner som sir slikt til deg! Og de har jo rett, dette er knallpent og både du og barna har all god grunn til å være stolt :) Og du, jeg er vanvittig imponert over tempoet ditt!

    SvarSlett
  4. Du er jammen flink som strikke så mye fint til ungene dine! Og han har helt rett, han kompisen til Sebastian;)
    Artig og når barna blir synlig stolte av det vi lager!

    SvarSlett
  5. Wow wow og wow!! En genser på så kort tid, er det mulig??? Her holder jeg på med en babyjakke i over en uke.
    Flott genser på søt gutt!!!
    Og så fint topp bilde du har fått, en fin gjeng!!
    Ha en fin kveld!!

    SvarSlett
  6. oi, du har reserfart på strikkepinnene. En flott genser på en flott unge

    SvarSlett
  7. Oj, jeg er kjempeimponert! Så kjapt og så flott!

    SvarSlett
  8. Mektig imponert over alt du klarer å trylle frem med strikkepinnene! Kjempefin :)

    SvarSlett
  9. Så koseleg å få slike tilbakemeldingar! Nydeleg gensar og flott modell! Flott header du har fått og. Herlege barn.

    SvarSlett
  10. Så herlig med sånne koslige tilbakemeldinger :-) Å må seie at eg er mektig imponert over strikketempoet ditt. Gensaren og pannebandet vart kjempe fint :-)

    SvarSlett
  11. Så koselig med tilbakemeldinger,å det jeg setter mest pris er jo at dere legger igjen et spor så jeg kan tussle over i deres blogger å få inspirasjon;-)

    Det skal sies at det ikke ble gjort stort annent enn å strikke de dagene. Lodottene fikk ligge pent på plass i krinkler og kroker på 17mai.

    SvarSlett
  12. Kjempefin :D Gøy når de små setter pris på det en lager.
    ønsker deg en fin helg videre
    /myr

    SvarSlett
  13. Kjempe flott genser!! Og for en flott bukett med barn i mariusgensere.

    SvarSlett
  14. Jeg ser du sliter litt med å få sett bloggen min slik den var før - følg linken til bloggen der jeg fant hjelp, hun har skrevet hvor man kan trykke for å vise bloggen i "vanlige innstillinger". Håper du får det til :) er enig i at etikettene er kjekk å se!

    SvarSlett