tirsdag 10. mai 2011

Jeg er nok en sesong strikker

Du verden så lite strikketid det blir på denne tiden av året. Å grunnen er ikke at jeg gjør så mye annent heller,det frister rett og slett ikke å sitte å strikke i varmen.

Jeg har alltid hatt strikkefri mellom april og september,men for et par år siden var det noen som sa at jeg burde prøve å strikke med bomull. Prøvde det,men likte det ikke. Bomull passer best for kopptuer for min del,å i hele fjor sommer satt jeg med de kopptuene,å siden har jeg ikke strikket ei kopptue. Jeg ble rett og slett skit lei av 3 rett og 1 vrang;-)

Kanskje tiden er inne for å prøve litt bomullstrikk igjen. Kanskje noen der ute har noen geniale bomullstipps til meg?

Jeg har iallfall fått strikket et sjal i spreke vår/sommer farger i et garn som heter zauberball. Brukte hele nøstet,å kantet rundtmed staver i babyull. Det gikk med 101gr garn totalt. Et stort og luftig sjal ble det.

6 kommentarer:

  1. Så fint det ble! Kjøpte meg en Sauberball i de samme fargene i Lahti, men har ikke funnet ut hva den skal bli enda, kanskje det blir sjal av min også, etterhvert :)

    SvarSlett
  2. Kjempelekkert og vårlig sjal! :) Hos meg finner du nå ett lite tips til bomulls-hekling hvertfall :)

    klem

    SvarSlett
  3. Hei.

    Kjempe fint. Grytekluter og oppvasksklut er jo enkelt lett og dilig ig sitte ute i solen med:)

    SvarSlett
  4. skal stå deilig og sitte.....;).Går litt fort unna innimellom

    SvarSlett
  5. Et flott sjal! Hva med kopphåndduk? Eller kopptue i andre mønster? Ellers vet jeg ikke helt, men det strikkes mindre her også på denne tiden av året - kanskje vi bare samler opp litt kreativitet?! :)

    SvarSlett
  6. Nydelig sjal:))
    Tips til bomullsstrikk fra meg må bli disse fine vinflaskevarmere eller pynt til vinflaska.
    Se på denne bloggen hva jeg mener.
    http://annkatrinshverdagsliv.blogspot.com/2011/05/hekling-i-sommervarmen.html