mandag 30. mai 2011

Det er deilig å sniffe inn lukten av skog,å høre fuglene kvittre,mens elva suser forbi


Jeg får ikke skrytt nok av hytteparadiset vårt på Oppdal. Det å ha en hytte var igrunn ikke noe vi drømte så voldsomt om for snart 5år siden...
.....Men når denne hytta nesten bare dumpet nedi fanget på oss, var det bare å hive seg rundt å kjøpe det. Å vi har ikke angret en dag.

Selvfølgelig har det vært en tung periode for meg å dra opp dit de siste 2årene når jeg har vært litt pjusk. Det har rett og slett tatt alle mine krefter å pakke sekken å dra på hytta i helgene.

Nå kjenner jeg at jeg er såppas frisk at jeg gleder meg til hver helg vi kan dra oppover,å jeg merker at jeg greier å hente inn litt ekstra energi som kommer godt med når uka begynner på igjen.

Å ekstra hyggelig er det de gangene jeg greier å lufte meg litt lengre enn utom hytteveggen. Vi har fine turområder rundt hytta,å på sikt så trenger vi ikke å kjøre for å komme oss på tur. For jeg har jo store planer om å bli HELT frisk;-)

I går gikk turen på andre siden av elva.Der er det helt perfekt nå som Selma ikke sitter i vogn lengre. Vi har ikke vært så flink til å bruke den siden av stien pga det kuperte terrenget i starten på løypa.

Vi kommer garantert til å bruke område mye fremover,for det her er jo rein og skjær lykke ♥

Det er gøy med den litt småtøffe starten på stien for de små.


Å det er godt å ha en hånd å holde i på småtøffe partier.



Det er X antall porter på stien,å det er fordi det går dyr på beite her.



Vi oppserverte kun et lam denne gangen.


Sebastian og Aurora nyter naturen.


Nå står vi rett over hytta vår. Vi må sage ned en del trær før hytta vår vises,men nabo huset vises her da.



                 Både Kenneth og Mathias greide å kaste stein helt over til den andre siden.




Badevannet måtte testes. Brrr.....


Steinkasting/plukking ble en stor syssel


Denne brua ble for tøff for Vetle mann så han måtte bæres over.
 Er enig at den var litt vel gyngende når vi gikk over der.




En perfekt slette for å slå hjul og stå på henna.


Utfordring for de tøffeste.


Kunsten ved å være kjærester er å nyte de små øyeblikkene sammen.



En perfekt avsluttning på turen er når du greier å lure pappaen din til å bære deg resten av veien hjem;-)

4 kommentarer:

  1. Så koselig å se at dere har hatt fine dager på hytta, og ikke minst at du merker bedring :)

    SvarSlett
  2. Heldig lita jenta som stadig får nye fine strikkeplagg fra mammaen sin. Dere har virkelig et paradis rundt hytta deres, og så flott at formen din er bedre så du kan glede deg og få nye krefter der.

    SvarSlett
  3. E virkeli et hærli hytteparadis dåkker har ja søs :)

    SvarSlett
  4. Så flotte bilder!!
    Sitter her og lengter til fjells jeg no. Vi har hytte i veldig like omgivelser på Hardangervidda, Vestvidda, bare synd det er så langt borte. Heldige dere som har hytten så nærmt. Kos dere og nyt. god helg. ;-)

    SvarSlett