søndag 1. mai 2011

1mai= minnes jugoslaviske krigsfanger og helsteking av gris

Vetle studerer minnesmerket. Er nok mange tanker som surrer i hodet hans der.


Siden jeg var lita har 1 mai bestatt av å dra til Falstadskogen,hvor det har vært kranspåleggelse for Russiske og jugoslaviske krigsfanger. Vi pleide å gå i skogen,å jeg syns den var dyster og trist. Mamma kommenterte i dag at et var kommet fuglesang der nå,å det kunne ikke hun huske at det har vært der tidligere.

Det er alltid kaldt inne i den skogen,men i dag skinte solen litt innimellom trærne også.

Etter en liten minnes tur i skogen,kjørte vi innom museet,men det var ikke åpent i år heller. Jeg husker så godt når jeg var lita at museet var åpnet,men har ikke vært der siden.

Etterpå var det åpnet hus og hage til et vennepar av mamma og pappa på Levanger. Det er alltid mye folk der,å når jeg sier at vi var rundt 50stk der i år,å at det var lite,så skjønner du kanskje hva jeg mener med mye folk?

Det er rett og slett en kurvfest som har eksistert i mange,mange år. Vertskapet stiller med helstekt gris,å gjestene tar med tilbehør og kaker til kaffen. Å drikke selvfølgelig.




Så her har vi kost oss i hele dag. Å det som er så fantastisk er at hagen ligger helt i fjæra,så ungene har hatt så mye å holde på med i da. De har allerede sjekket kalenderen på mobilen,å funnet ut hvilken dag 1mai er på neste år,for da skal de tilbake.

                                                      Kenneth,Selma,Aurora og Mathias

Sebastian er den som elsker å spise fra beinet.
Selv må jeg ha det reineste kjøttet på grisen,for det ser jo ikke helt bra ut når den henger der.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar