fredag 15. april 2011

Marias småjente skaut

Nå som lue sesongen straks er over,men man fortsatt bør dekke ørene bitte litte grann,har jeg laget et lite skaut til Selma. Det er strikket i mini duett,å ble silkemykt.

Mønsteret ble til underveis,å om du vil strikke et så værsågod.

Marias småjente skaut

Legg opp 5m på pinne nr.3 med mini duett

1. Strikk alle maskene rett
2.Ta av den første maska,kast,strikk rett ut pinnen
Gjenta disse 2 pinnene til du har 33 masker på pinnen. NB! strikk kastene vridd rett for å slippe å få hull.
Strikk så 3 pinner rett (uten økninger)

Nå begynner fellinga.
1.1rett,2rettsammen,rett ut pinnen
2.Alle rett
Gjenta disse 2 pinnene til det står igjen 5masker.
Fell av

Nå har du den lille trekanten.
Legg opp 11 masker,å plukkopp masker i hver rille på den rette langsiden. (Jeg plukket opp 59m) Legg opp 11 masker til slutt. Jeg satt da med 81masker som jeg strikket riller over.
Fell av på den 9ende rilla.

Da er det bare heklekanten igjen. Her kan du jo ta en kant du liker. Jeg vet rett og slett ikke hva det kalles det jeg har gjort,men jeg tok 2 runder med fm først da;-) Så ble det noen staver ellerno,i en fam. Huff jeg kan ikke hekle uttrykkene,så jeg kan ikke hjelpe dere.

Sy sammen pannebåndet bak. Det ble kanske stramt til meg,men jeg regner med at garnet siger litt ved bruk.

Tilslutt sydde jeg på blomster fra Søstrene Grene.
23gr mini duett

12 kommentarer:

  1. Absolutt perfekt nå som man ikke vil gå med lue lenger :-) Tusen takk for at du deler oppskriften.

    SvarSlett
  2. Så søtt!
    Helt perfekte for fine vårdager :)

    klem

    SvarSlett
  3. Så søtt skaut til supersøt jente! Takk for oppskriftsdeling!
    God kveld!
    :)

    SvarSlett
  4. Nydelig skaut på en fin jente!

    SvarSlett
  5. Dette ble kjempefint! Imponert over at du bare dikter sånn! Virkelig et bra vårplagg! God påske til deg og dine :)

    SvarSlett
  6. Så nydelig et skaut og for en søt modell...
    takk for oppskrift, den kommer jeg til og prøve ut.
    ha en flott påske med sol og masse glede ;-)

    SvarSlett
  7. Så flink du er som strikker ivei og lager oppskrift selv. Skautet ble kjempesøtt og sikkert veldig praktisk i vårlufta.

    SvarSlett
  8. Kjempefint skaut til en herlig jente.

    SvarSlett
  9. så fin hun ble i det skautet!
    - takk for at du blir med på blogglotteriet mitt også :-)
    Vedr å skrive kommentarer på salgsbloggen min, så kan du det - etter hvert innlegg og nederst på garn-siden.
    Jeg kunne kanskje hatt et skravlebrett eller noe i tillegg...*grubler*

    SvarSlett
  10. Fint skaut på supersøt modell! Takk for at du deler oppskrift!
    Ha en fin dag! :-)

    SvarSlett
  11. Nydelig skaut. Takk for oppskrift.
    Mye fint du lager.

    SvarSlett
  12. Koselig at dere liker det.Kjekt om jeg får høre fra dere igjen om dere strikker et.