søndag 24. april 2011

Litt interiør strikk

Det ble ikke så mye strikking i påska somjeg håpet på. Det har rett og slett vært så fint vær at vi har vært mye ute. Å da har det fristet mer å ligge rett ut i bikini enn å sitte å strikke;-)

Temaet denne gangen på bloggen Strikkere,var interiør strikking. Artig tema,for det er litt vanskelig syns jeg. Har ikke helt fått sannsen for interiørstrikking,men syns faktisk at det her ble kjempe fint. Passet perfekt på skjenken på hytta. Eller hva syns du?

Kurven kan jo brukes til det meste,men jeg måtte jo fylle den med garn da. Den kan stå på badet med litt småtteri oppi,kjøkkenets rotekurv isteden for roteskuff. I gangen for bilnøkler og lommebok. Jeg fikk faktisk ei hvit plastskål oppi som vi bruker til potetgull skål,så om man har noe som passer så kan den jo brukes til det også. Tja,rett og slett er flerbruks skål det her.

Jeg brukte totalt 8nøster fritidsgarn,litt blonder og 2 billedmerker fra Panduro. De merkene fra panduro var svin dyre(69,- stk) så neste gang skal jeg prøve å skrive ut bilder selv tenker jeg.

Mønsteret på løperen er så enkelt som at jeg la opp 60masker på pinne nr.8 Strikket riller til jeg hadde brukt opp nesten 6nøster.

Mønsteret på kurva er fra heidis kreative sider Jeg brukte den framgangsmåten,men ville ha en større kurv så jeg økte til jeg hadde 113 masker. Strikket også kurven til den var 24cm høy. Det gikk med litt over 2 nøster.

Begge deler ble tovet i maskina på 60grader. Kurven måtte inn 2 ganger,den er strikket i glattstrikk å på tynnere pinner (nr.6) derfor tovet den dårligere enn rillestrikk på pinner nr.8

Nå skal vi kose oss de siste dagene i god været. Bare se her så godt vi har hatt det i påska.
Jeg vil ikke tilbake til hverdagen igjen:-(

En fantastisk herlig sykkeltur på totalt 4 kilometer. Vi hadde en pause halvveis på hytta til tante og onkel. Hvor vi koste oss med nystekte vafler.
Påskeharen fikk brev fra Aurora.
 Brevet hadde hun lagt ut i skogen på langfredagen,
så påskeharen skulle finne det.

Vær melderen vår har stått rett opp nesten hele påska. Det var en dag vi hadde litt regn,å da sto den rett fram. En herlig mann vi følger med på hver dag det der ja.

Bikinikos på platten ved hytteveggen

Grillkongen på Vamsstuggu.
VAMS  er forbokstaven til 4 av ungene som var født da hytta ble kjøpt. Stuggu hrtes så Oppdalsk ut,så da ble det Vamsstuggu.

                                 Å jeg må da være dronninga som kan sette meg til dekket bord.

8 kommentarer:

  1. Så fin løper og kurv/skål du har strikket!
    Fine påskedager på hytta har dere også hatt ser jeg :) Deilig med en plass man bare kan slappe av og kose seg på :)
    Ha en flott søndag videre :)
    Hilsen Guri

    SvarSlett
  2. Ser virkelig ut til at dere har hatt flotte dager på hytta. Slike dager er verdifulle å ta med seg videre når hverdagen kommer igjen. Og flott kurv har du laget også!
    Herlig brev til påskeharen!
    Ønsker dere en fortsatt fin påske!

    SvarSlett
  3. Flott løper og kurv. Det vil jeg jo si er en bra påskeproduksjon. Ellers må jeg si det var et hærlig brev til påskeharen!!:) Nyt de siste dagene!!

    SvarSlett
  4. Flott interiørstrikk! Ser ut som dere har en perfekt påske!
    Nyyyt de siste dagene!
    :)

    SvarSlett
  5. Jeg har også begynt å strikke og hekle til interiøret, og det blir både fint og praktisk!
    Ser virkelig ut som dere har nytt ferien, supert!! Og for en værmann da, han var tøff;-)

    SvarSlett
  6. Flotte påskebilder Maria. Ser ut som dere har hatt en flott påske på Oppdal.
    Likte skåla de godt, morsomt med interiørstrikk.

    SvarSlett
  7. Takk for at du deltar i utfordingen hos Strikkere!

    Kurva var nydelig, og veldig oppfinnsomt å kombinere med pynten! Ble kjempefint sett :)

    SvarSlett
  8. Så fine bilder fra påska. Ser ut som dere kosa dere ja:-)
    Skikkelig fin kurv. Lekkert med det bildet og blondene på.