onsdag 13. april 2011

Endelig er våren her

Kattlabban er kommet godt fram nå ja.

                                                   Det er så deilig å se at all snøen er borte,
gata vår er kostet, å ungene pipler ut av hvert eneste hus.
 Hvor kommer alle ungene og glade menneskene fra?
Om vinteren ser vi jo nesten ikke en sjel i gata,men nå kryr det jo
. Det er VÅR........


Her har jeg plantet i ting jeg kjøpte for 40,- på containergirl
En koselig bruktbutikk på Stjørdal.
Mannen har borret noen hull i bunnene,så plantene ikke drukner når trøndersommeren setter inn.


                                          I dag ble det joggeskokjøp og nye sparkesykler,
                                                           ungene var i ekstase.
                    Det var lykke å komme hjem å leke til langt på kveld (i forhold til normalen)

                                  For at jeg skal få den riktige vårstemningen må jeg plante litt.
                                 Så det ble en kjapp tur innom plantasjen for å kjøpe noe småtteri.

Nye ting er jo mye dyrere da,den her kostet 149,- på plantasjen.
Også den har fått borret hull i bunnen så overflødig vann renner ut.


                        Det gjenstår en del opprydning rundt huset og litt spyling av platt og vei
                                                           så er vi i mål.
                                 Litt vårblomster kan jo pynte opp enn så lenge.

Her har jeg plantet påskeliljer i 2 Norgesglass.
De har jeg arvet av farmora til Kenneth.
Fatet de står på er et plastikk fat fra Nille som jeg betalte 10,- for.

I år ble det "plantet" silke roser i den kreative gjennbruken fra i fjor.
Det ble litt vanskelig å holde liv i blomstene når de hadde så lite jor å leve i,så prøver med det her nå. Et elendig bilde så seint på kveld,men måtte bare vise dere.

5 kommentarer:

  1. Er så enig med deg! Tok en joggetur i ettermiddag, og jammen krydde det ikke av unger i utendørslek overalt! Herlig, et sikkert vårtegn!! :) Koselig med nyplantede blomster :)

    SvarSlett
  2. Så kjekt å kunne vårpynte! Likte spesielt godt den hengende blomsterkassen! En sånn en vil jeg og ha!
    :)

    SvarSlett
  3. Det er så herlig med vår! LYKKE!

    Så skjønne baby-monsterbukser du har laga :)
    Kjempe morsomme!

    Ha en flott kveld,
    klem

    SvarSlett
  4. Ha-ha.. så utrolig gøy å plante i sko. Det har jeg ikke sett før, og absolutt noe å ta med videre :-)
    Vårfølelsen er kommet her i Bergen også, det har vært VARMT de siste dagene :-) Herlig!
    Tror jeg må ut å plante litt jeg også, fikk inspirasjon av bildene dine :-)
    Ha en super dag!

    SvarSlett
  5. Så koselig å pynte med vårlige planter og ting! Påskeliljer har jeg hatt på trappa utenfor døra en stund, og idag var jeg på plantasjen og kjøpte stemorsblomster. Morsomt med skoplanter!

    SvarSlett