tirsdag 22. mars 2011

Te lysholdere

Øsende regn,pøsende reg, deilig og vått,deilig og grått....

det er ikke mye som minner om vår slik det regnet i hele går. Jeg fikk rett og slett høstfølelse,å måtte lage noen nye te lysholdere. Denne gangen var det Karipia som gav meg inspirasjon. Bare se så enkelt det er å lage slike te lysholdere inne hos henne.

Jeg kjøpte slike sandkake former på Nille.
Snudde en på hodet å tok limpistolen,å satte en ny form oppå. Knyttet/limte et blondebånd rundt,å avsluttet med en liten perle. Det blei så fint så.



Ettersom formene virker litt kvasse,så ville jeg ikke ha det rett på bordet av den enkle grunn at det er mange nysgjerrige fingre her i huset som SKAL BARE,å dermed så jeg for meg at hele bordet ble fullt av riper. Så da satte jeg te lysholderne på et sink fat som jeg kjøpte på Conteinergirl i går. Jeg limte en liten blonde rundt kanten på brettet,bare for at det skulle være litt samsvar med brettet og lysene.


Jeg var ikke den eneste som syns det var koselig med så fine telys på bordet i går.

Men hva skal vi finne på i dag som vi våknet til snø/sludd vær da? Må innrømme at jeg blei litt skuffa da altså. Jeg er så klar for bare veier,joggesko,varmere vær å sene kvelder på platten.

Været får vi gjort så lite med,så vi får bare skifte innstilling,å ta det som det kommer.
Ha en fin dag.

11 kommentarer:

  1. Eg bare MÅ kjøpe like former, det der er de søteste lysene EVER!!!

    Men du, dette er jo bare et bevis på at du fortjener det som ligger i bloggen min å venter på deg.

    Kos deg og ha en herlig dag!

    Go`klem fra Vibbedille ;))

    SvarSlett
  2. Så herlige telysholdere med brett du har laget.
    Ha en flott dag.

    SvarSlett
  3. Så søte telysholdere! :o)

    SvarSlett
  4. Så flotte, og så lurt med fatet under.

    SvarSlett
  5. Skikkelig koselige ble de med litt blonder og perler.
    Våren er lunefull, man tror at nå..ja nå har vinter'n sluppet taket og så er det på'n igjen..
    For å gni litt inn, så er det skinnende sol og pluss 12 grader her nå, men det blåser så det føles ikke såå varmt.

    Ha en forts fin uke.

    SvarSlett
  6. Disse er bare så utrolig stilige!! :)

    SvarSlett
  7. Koselig å se at du også laget deg slike lysestaker. Og de passet jo godt på det fatet da:))
    Vi fikk da kosa oss alikevel i dag vi, sludd fikk være sludd......koselig på Bagle:)) Klem

    SvarSlett
  8. Nydelege!! Det er så mange flotte ting rundtom i bloggverda som vert laga av slike sandkakeformer, så eg innser at eg må på nille og handle. ;)

    SvarSlett
  9. Flotte telysholdarar, tusen takk for god ide. Må finne på noko fornuftig å ha på bordet på sonen sin konfirmasjon...

    SvarSlett
  10. Ja, de var virkelig fine!!!! Sånne fikk jeg også lyst på!!!☺
    Du er så krestiv og flink Maria☺

    SvarSlett
  11. Vi må nok holde ut med dette være noen dager fremover, værmeldingen ser ikke akkurat lys ut, men som du sier er det lite vi kan gjøre med det. Men fine telys lyser opp, slike som dine for eksempel :)

    SvarSlett