mandag 14. mars 2011

Marius buksa

Nå har Selma et helt Marius sett, med tunika,skaut og "strømpebukse med knesstrømper"
Ettersom tunikaen er i skittentøyet ble det ikke fotografering med hele settet i dag,men buksa kan dere nå få se da.

Ja,det er bare så vit frøkena vil vise seg fram i dag.
Hun løper rundt i huset her å leker katt og mus med meg;-)



Buksen er strikket etter strømpebukse mønstret i Nøstebarn boka. Den går bare opp til 2 år,så jeg strikket den hvite delen med pinner nr.3,5 for å være sikker på at den ble stor nok. Den ble litt løst strikket,så jeg ble ikke så fornøyd egentlig,men det vil ikke vises når tunikaen kommer over.
"Strømpene" strikket jeg med pinner nr 3,for å få de litt strammere rundt beina.
Tanken var at det skulle se ut som knestrømper utenpå en hvit strømpebukse;-)

Et par blåe sokker og et par bunadsko,sølje og flagg så er hun klar for 17mai

Dette er et bidrag i Marius utfordringen på denne bloggen.

Jeg brukte 81gr sisu

9 kommentarer:

  1. Hei.

    Så mye fint du har:). Har lagt meg til som følger vist det er greit? Er ny på blogging selv men prøver meg frem:).

    Klem fra monica

    SvarSlett
  2. Fin bukse og de er så deilig på ungene. :))

    SvarSlett
  3. Så hyggelig at du tok deg en tur innom bloggen min :)
    Artig bukse og bildet ditt i forrige innlegg kommer jeg nok til så stjele inspirasjon fra ;)
    Ha en fortsatt fin mandag :))

    SvarSlett
  4. Nå er jeg satt ut altså.. Er det mulig å strikke så mye fint i løpet av så kort tid?

    Kjempekjekt at du stiller med så mange flotte bidrag i utfordringen til Strikkere :)

    SvarSlett
  5. Så stilig bukse du har strikka:))
    Kreativ når det kommer til Marius mønsteret er du ihvertfall:))

    SvarSlett
  6. Buksable stilig, håper jeg får se bilde av jenta med hele antrekket, det hadde vært kult.

    SvarSlett
  7. wow.
    så fantastisk med en utfordringsblogg som skaper kreativitet!!

    SvarSlett
  8. Du har virkelig produsert på denne utfordringen. Jeg har kjøpt garn men kom ikke lenger denne gangen. Gleder meg til å se hva den nye utfordringen blir

    SvarSlett
  9. Så fin Marius strømpebukse. ;-)

    SvarSlett