søndag 13. mars 2011

Kan jeg friste...


...med et nostalgisk bilde?
Jeg greide jo ikke å la vær å lage et lerret til meg selv heller. Lerret kjøper jeg på Søstrene Grene,der kan du til tider velge mellom hvite eller ubehandla lerret. De ubehandla får et litt gulere utseende,å du trenger ikke å male dem før du begynner.

Jeg tok et hvitt lerret til dette bildet ettersom jeg skulle bruke hele servietten,å bakgrunnen ikke syns tilslutt.

Jeg tar et godt lag med decoupage lim over bakgrunnen,så deler jeg servietten slik at jeg får den delen som trykket er på. Servietten blir satt forsiktig på plass,å jeg stryker over for å få en slettest mulig overflate. Du kan også legge inn litt bulker/krøller så får du en litt røffere utgave.

Nå begynner det som er verst synes jeg da. Å det er å ta lim oppå hele servietten. Det er så fort at det går hull i servietten,å at man drar den med seg. Om det skjer er det bare å ta av servietten å legge på en helt ny en;-)

Etter 1 times tid er det tørt,å da limte jeg på blonder,med samma limflaska.

Syns de bildene blir så fine, har laget flere slike å gitt bort som bursdagskort blandtannent.
Bildet er 20x20,å skal få en fin plass på hytta vår tenker jeg.

Kanskje du fikk lyst til å prøve det samma. Lykketil.

7 kommentarer:

  1. Så fint bilde. Har hatt lyst å prøve meg, men tror neppe jeg har tålmod til det...

    SvarSlett
  2. Åååå det var nydelig !

    Kjekt å få beskrevet hvordan du lager slike.
    Ha en fin helg videre.

    SvarSlett
  3. Kjempefint bilde,du har laget.

    SvarSlett
  4. Åhhh, det var nydelig :) Kanskje en ide eg kan bruke på korta mine :)

    SvarSlett
  5. Artig ide med disse lerretene! Jeg har jo masse slike liggende.. har jo også vært på samme butikk :)
    Smart å bruke det som bursdagskort!

    SvarSlett
  6. Søtt bilde:-)
    Nydli vær i dag, kos dæ i sola!

    SvarSlett
  7. Så flott bilde! Da er det bare og lete i serviettsamlinga og sette i gang:)

    SvarSlett