onsdag 16. mars 2011

Forklekjoler er vel igrunn forbeholdt bleiebarn

Selma har jo fått en del slike forklekjoler,å Aurora har sakt hver gang at hun også vil ha. Jeg har bare pratet det bort,for jeg syns ikke det passer helt til så store jenter(7år)

I dag skulle jeg sy en kjole til Aurora,men jeg skjønte ikke bak fram eller opp ned på det mønster arket. Det var jo 100streker i mange forskjellige farger. Så da ble det prosjektet lakt bort. Å jeg klipte ut en forklevariant til henne isteden.

Hun elsker stoffet,men var ikke helt fornøyd med at rompa vistes nei;-)
Jeg hadde sååå lyst til å si: "Hva var det jeg sa"

Så jeg må virkelig gå inn for å finne ut hvordan jeg leser mønster,ellers så får jeg bare klippe for frihånd. Kan jo ta mål på den Marius tunikaen hennes,å se om jeg får til noe.

4 kommentarer:

  1. Jeg har ikke så god peiling på slike forklekjoler og ihvertfall ikke symønstre! Jeg kan rett og slett ikke sy på symaskin... Men synes iallefall stoffet til kjolen var kjempetøft! Jeg er imponert over alle dere sydamer!!
    Ha en fin onsdagskveld!
    :)

    SvarSlett
  2. Jeg er bare innom for å si at jeg synes du har en koselig blogg! Har vært innom før, men det er lenge siden nå. Jeg klikket meg litt rundt og havnet godt inni Newton-innslaget om fødselen din. Fikk tårer i øynene. Vakkert! :)
    Lykke til med forklekjolen!

    SvarSlett
  3. Det blir nok finere i en enkel tunikaversjon til frøkener i den alderen, men stoffet var jo helt nydelig da :)

    SvarSlett
  4. fint stoff da, jeg har en bok som heter
    " barn igjen". der er noen kjoler til jenter. du kan jo se på boka neste gang vi møtes :)

    Ha en fin helg :)

    SvarSlett