tirsdag 15. mars 2011

Enkel vest

Tirsdager er forbeholdt strikkekafe,men i dag så det ut til å bli et glissent oppmøtet så jeg bestemte meg i siste liten for å heller ha tirsdagstreffet her hjemme.
Så i dag har jeg kost meg med 4 andre glade strikke damer i min egen stue. Kjekt ja. Tusen takk for koselig besøk. Det er hyggelig med strikkebesøk.

Jeg satt å strikket på en enkel vest fra Pickles. Å nå ble det jaggu ferdig også. Det var ikke så stor jobb akkurat. Syns vesten ble kjempe søt jeg da,men lillemor var ikke helt enig. Hun syns det fristet mer å leke med knappene,enn å prøve vesten.



Jeg har brukt 74gr alpaca. Merket er Lavish, Super mykt og godt garn. Jeg la opp i 3 års størrelse,men regner med at jeg endte opp med 2 år ettersom jeg brukte tynnere garn og pinner.

9 kommentarer:

  1. Så søt vest og nydelig garn! Holder på med enkel vest selv for tiden. Har planer om å strikke 3 stk:) Mye artig her på bloggen din så jeg henger meg på;)
    Ha en fin tirsdagskveld!
    :)

    SvarSlett
  2. Ja se der ja........ferdig allerede.....flinka:))
    Tusen takk for trivelig samvær i dag, det var koseligere å være hjemme hos deg enn på Bagle ja:))
    Hva skal du strikke nå da? Pulsvanter kanskje?

    SvarSlett
  3. Så fin. Jeg har også oppdatert med en slik vest i dag. ;) Syns det var veldig fine farger på denne. Hvor har du kjøpt dette garnet?

    SvarSlett
  4. Så fin den vesten ble! Har lyst til å strikke en sånn jeg å. Må bare strikke en babysokk til og en susannetrøye ferdig først...

    SvarSlett
  5. Dette er en herlig vest:) Har strikket den selv som mange andre. Din ble veldig flott rosa:)

    SvarSlett
  6. Så flott vest! Den frister å strikke ja.. Det garnet så deilig ut :)

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  7. Så flott vest. ;-)

    SvarSlett
  8. Så fin den var. En riktig jentevest. :))

    SvarSlett
  9. Jeg er enig med deg, jeg - den var fin! :)

    SvarSlett