mandag 21. mars 2011

Bolero til nabojenta


Vi har ei skjønn lita nabojente som er rett på sak. Tidligere i vinter falt hun pladask for boleroen jeg hadde strikket til Aurora. En slik syns hun at jeg burde strikke til henne også,men mammaen sa at hun skulle prøve seg på en slik.

Månedene gikk,å i forrige uke kom den vesle frøkna på besøk til oss mens jeg satt å strikket på en rosa vest til Selma.

" Strikke du en sån kort en te mæ no?"

 Neeei....det hær ska bli en lang te Selma.

"Åååååå"

Sukk,hva annet kan man gjøre enn å begynne på en bolero til vesla da?

På fredagen rakk jeg akkurat å stikke innom mammaen med boleroen før jeg skulle på blåtur med jobben,men rakk ikke blogge den.

Mammaen kunne fortelle at hun hadde såååå vondt i ryggen for hun hadde tatt med seg vesla på garnbutikken dagen etter de var her. Planen var å finne garn til boleroen,men vesla hadde slått seg helt vrang når hun ikke hadde funnet riktig rosafarge. Så turen ble avsluttet med en hylende unge i armene.

Det var fryktelig dumt at jeg ikke sa fra den dagen de var her at jeg kunne strikke en,men jeg kunne ikke drømme om at de skulle sette igang strikkeprosjektet så fort selv. Å ikke visste jeg om jeg hadde nok garn heller etter vesten til Selma.

Jeg reddet iallfall helga til naboen,for jeg vil tro nabojenta ble lykkelig. Litt vanskelig å se hvordan den blir på,men du kan jo ta turen inn hit,å se hvordan Aurora sin ble tidligere i vinter.

Jeg har brukt 91gr deilig alpakka.

6 kommentarer:

  1. Så fin den var! Og snilt gjort av deg då :)

    SvarSlett
  2. Kjempefin!! De ser unektelig litt morsom ut når de bare ligger der, men er jo nydelig på! :)

    SvarSlett
  3. Så snill du er som også strikker til nabojenten i tillegg til dine 5! barn!! Tenker hun ble glad ja!
    :)

    SvarSlett
  4. Så snill du er :) Og boleroen ble veldig fin!

    SvarSlett
  5. Du er jammen snill, det reddet nok mange dager dette her! :) KJempefin var den!

    SvarSlett
  6. Herlig historie :)
    Snilt av deg å lage en til henne også!
    Søt bolero!

    SvarSlett