onsdag 23. februar 2011

Så ble det Marius tunika på Selma også da

Denne her har gått trått. Det er noe med det å strikke to like ting altså. Heldigvis var jeg så lur at jeg begynte med den største først da,det hjalp veldig.

Trodde jeg begynte å få Marius mønstret i fingrene nå,men ser jo på bildene her at jeg har noen små feil på den nederste mønster delen. Får jukse til det med noen maskesting da,så blir den tipp,topp.

Jeg syns ikke denne her satt like fint som den i 8år.
Utifra målene så var 2års størrelsen utrolig stor til Selma,så jeg måtte strikke 1års størrelsen med 2 års lengde.

Jeg er fortsatt ikke ferdig med Marius mønsteret,for jeg har planer om et skaut til,leggiser og ei ullbukse.  Ja,også har jeg ei kopptue til på pinnene.Phju...etter det tror jeg det er lenge til jeg strikker Marius igjen.

10 kommentarer:

  1. Er helt imponert over hvor mye fint du lager altså! Og hvor fort det går!

    Kjempefin tunika på en supersøt jente :)

    SvarSlett
  2. Tykkjer tunikaen vart flott, eg, med eller utan feil ;) Og eg er enig i at det er ikkje alltid like lett å strikka nr 2 av ein ting...

    SvarSlett
  3. Så søt å bli pia di i sin nye fine mammastrikka mariustunika!
    Ønske da fine daga i solskinne:-)

    SvarSlett
  4. Kjempefin tunika du har lagd til jenta di, ble inspirert til å lage ei til dattera mi jeg også :)

    SvarSlett
  5. For ei skjønn jente! Og tunikaen er superfin. Skjønner godt du vil ha litt Marius-pause, jeg syns det er litt for mye konsentrering når man strikker flerfarget mønster..hihi

    Klem

    SvarSlett
  6. Herlighet for noen skjønne unger du har. Ang. luene kan det være at du strikker litt stramt fordi jeg strikker løst og prøvde de på tvillingene. De passet. Ha en fin dag. :))

    SvarSlett
  7. Kjempe fin!!
    Artig at de har like, men skjønner godt at nr 2 er slitsom å strikke... Lurt at du strikka den største først! :)

    klem

    SvarSlett
  8. Så kjekt at du la denne til i utfordringen :)

    SvarSlett
  9. Knallfin. Marius er og blir fint. :)