torsdag 17. februar 2011

Nå kan jeg pusste lettet ut


for nå har jeg endelig gjort ferdig Liselotte Jakken min. Jeg begynte på den for omtrent 1år siden,å gikk først på en smell med garnvalget. Teksrena fra Latvia eller noe i den duren. Stikkete som fy,å jeg orket ikke tanken på å strikke den ferdig. Luktet sau av den gjorde det å. Å de stripene,jeg ville jo se ut som en tyv i fangedrakt.

Den ble liggende en stund,før jeg tok den fram igjen. Denne gangen strikket jeg ferdig bolen og ene arma. Nok en smell...denne gangen ble helt feil når arma ikke ble lik bolen. Å det er jo ikkenoe rart ettersom maskeantallet er mye mindre på en arm. Ja,ja,nok engang ble den lagt bort. Å nå var jeg ganske så bestemt på at den aldri kom til å bli noe av. Jeg hadde trøstet meg flere ganger med at jeg kunne nå i det minste bruke den som hytte jakke,men nå var også den trøsten borte.

Så for litt siden meldte jeg meg på en utfordring. Vi skulle gjøre ferdig 5 påbegynte ting før 5mai,å jeg meldte blandt annet på Liselotte jakka mi.
Det var nok det lureste jeg hadde gjort,for i dag ble den ferdig!!!!!

Den ble ikke så ille som jeg fryktet,den er god og varm,stikker ikke,men lukter fortsatt litt sau. Tror den blir helt knall etter en liten vask. Det blir nok en jakke jeg flytter inn i rett som det er ja.

Om du vil strikke en, så kan mønsteret kjøpes her.

Jeg har brukt 350gr Teksrena

6 kommentarer:

  1. Den så veldig god ut da! Kan tenke meg det er kjekt å få ferdig prosjekter man egentlig har gitt opp. Har selv meldt meg på den utfordringen, men det ser litt mørkt ut.. (mye kjekkere å begynne på noe nytt ;) )

    SvarSlett
  2. Så flott jakke!!!!!
    Det var nok godt å få den ferdig tenker jeg :)

    SvarSlett
  3. Gratulere med ferdig UFO!
    Jakken ble kjempefin!

    SvarSlett
  4. Åh..så deilig da!! Grattis med ferdig UFO. Så vil jeg bare gi deg en stoooor klem.. Er i omtrent samme båt som deg, rent helsemessig.

    SvarSlett
  5. Det der var jo slett ikke dumt! Utrolig kjekt å få fjerna den fra lista over ting som aldri blir ferdig, da er på en måte hjernen renska :)

    SvarSlett
  6. Den var nydelig Maria :) Og den så også kjempe varm ut :D

    SvarSlett