søndag 20. februar 2011

Marius skaut

Jeg er med på en utfordringsblogg,å første utfordring var Marius mønsteret. Vi skal bruke Marius mønsteret på noe nytt. Jeg har ikke sett slike skaut før så jeg melder meg på med det.

Jeg skal ha slike skaut til tunikaene til jentene. Det tror jeg blir knall fint nemlig. I frustrasjon så skreiv jeg for noen dager siden at det ble for lite det jeg holdt på med,men etter å ha kikket litt nærmere på skautet,så var det bare å klippe opp et par tråder som ble litt for stram. Å vipps så passet det til Selma allikevel.



Om du vil lage det samma så gjorde jeg følgende:

La opp 100masker på pinner 2,5
Strikket vrangbord med 2r og 2vr i 4cm
Felte av 24masker,å gikk over til pinne nr.3,5
Nå strikket jeg Marius mønsteret. På rettsiden felte jeg en maske i hver side,mens på vranga strikket jeg alle maskene.
Slik strikket jeg til jeg hadde 3masker igjen. Fellte av,å heklet en kant rundt.



24gr sisu forsvant på det prosjektet.

17 kommentarer:

  1. Kjempestilig, har ikke sett noe slikt før :)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så flott det ble... Mulig jeg må "stjele" den oppskriften! Ser du har strikket Marius tunikaen i str. 8 år.Det gjør jeg også, men er det noe feil på målene? Jeg ser at det står at jeg skal strikke glattstrikk til arb. måler 25 cm, men på 6 år står det 26 cm.... Hvorfor skal 8 år være 1 cm kortere????? Hege

    SvarSlett
  3. For en super ide!!!
    Et slikt har jeg aldri sett før heller.
    Det ble kjempe fint :)

    Ha en fin kveld,
    klem

    SvarSlett
  4. For en super ide, kjempefint skaut altså. Skulle ønske jeg hadde ei lita snuppe å strikke et sånt til, men frøken synes nok ikke skaut er noe stas mer :)

    SvarSlett
  5. Det var kjempe lurt!
    Har lurt litt på tunika til snuppa her til 17.mai, da ville jo et skaut vært perfekt følge!

    SvarSlett
  6. Takk for at du deltar i utfordringen på Strikkere!
    Dette var utrolig stilig da, artig bruk av mønsteret :)

    SvarSlett
  7. Dette likte jeg!
    knallflott :-D

    SvarSlett
  8. Så fint det ble, inspirerende blogg du har med masse fint!

    SvarSlett
  9. Nydelig skaut!! Og takk for at du deler oppskrift!

    SvarSlett
  10. Dette var en kjempeide og tusen takk for at du deler mønsteret. Men..strikker du rundt som ei lue før du begynner fellingen til skautet?

    En veldig fin blogg du har;-))

    SvarSlett
  11. Det strikkes rundt i starten ja Lillian. Etter fellingene blir det fram og tilbake på de resterende maskene.

    SvarSlett
  12. For ein kjempe ide, utruleg fint vart det og. Fin blogg du har også :-) God helg.

    SvarSlett
  13. Så flott det var med skaut! God idé!

    SvarSlett
  14. Det var et fint skaut.Og den historien med nabo jenta var jo bare skjønn.

    SvarSlett