torsdag 3. februar 2011

Hysj,mamma skal sy klær til oss

Bildet er tatt fra en annen sammenheng i går ettermiddag,men syns de var så søte de små knektene mine. Å det kunne absolutt ha passet inn i settingen.

Når Vetle kom hjem fra barnehagen i går,å så buksa til Selma, ville han også ha noe. Jeg gikk å fant frem elefantstretch stoffet,å lurte på om han kunne tenke seg en slik longs da?
Det  forslaget gikk rett hjem,å det er et under til å være Vetle.
 Han er den typer som trenger lang tid på å venne seg til nye klær. Det kan ligge på månedsvis i skapet uten at han vil ha det på seg. Han har sine meninger om klær den gutten. Det skal være t skjorte og longs året rundt.

Han trodde det skulle gå fort å sy en longs,så han spurte rett som det var:"e du færdi no?"
Eeee,nei Vetle jeg holder på å klippe ut stoffet jeg skal sy av.
Jeg prøvde å fortelle ham at den ikke kom til å bli ferdig før han skulle legge seg(det var 30min til sengetid),å da tok han frem strengstemmen og satte arma bestemt i sia: "Du får itj se på tv i kveld,du ska sy!!!"

Jeg kan jo ikke annet enn å le litt for meg selv da. Det er jo ikke noe vondt ment fra hans side,det er jo rett og slett bare det at han gleder seg sån til å få en longs som jeg har sydd.
Det er ikke alle som vil gå med hjemmelagde klær,så det rører litt ekstra i morshjertet når man ser at man betyr noe for ungene. Spesielt med tanke på hvor dårlig jeg er til tider,å at jeg knapptnok ser eller har mulighet til å være sammen med ungeflokken min.

Når Vetle sin longs var ferdig,sydde jeg ei ny bukse til Selma også. Den ble med et litt større hjerte på,enn nattbuksa jeg sydde tidligere på dagen i går. Begge fikk selvfølgelig sydd på lapper med "Laget med omtanke"

Når jeg gikk å la meg lå de nye klærne på badet å ventet på de små knektene. Jeg var ikke våken når de kledde på seg i dag,så jeg fikk ikke sett og hørt reaksjonen deres. Men mannen sier at Vetle var strålende fornøyd,mens Selma nektet å ta av seg den nye nattbuksa. Hun skjønte ikke helt at jeg hadde sydd 2 bukser til henne. Når hun fikk sett at det faktisk var en nesten likens bukse,så gikk hun med på å skifte.

Nå er jeg jo spent på om sømmene holder etter en dag i barnehagen. Må se om jeg får tatt et bilde av dem når de kommer hjem i dag.

12 kommentarer:

  1. Dagens unger ikke som de var før, ungene mine elsker at jeg strikker og lager ting til de. Skulle tro du hadde sydd før, for disse buksene var supre

    SvarSlett
  2. For en herlig ungeflokk du har! :D Og det bildet og historien bak longsene er jammen tidig, hi-hi. Så koselig å lage klær til ungene da. Jeg har hverken symaskin eller lært meg det ennå, men jeg har en drøm.. en dag..! :P

    En av mine sønner elsker å gå kledd som din, longs og t-shirt eller behagelig genser dagen lang. Stas med hjemmelagede plagg da!

    Ha en super dag!

    SvarSlett
  3. Så stilig longs og bukser du har sydd. Det er herlig når ungene ønsker seg noe hjemmesydd.
    Ønsker deg en fin dag.

    SvarSlett
  4. Flotte bukser! Det er så gøy når ungene setter pris på det vi lager!

    SvarSlett
  5. Det er morsomt å sy klær til barna. Spesielt når de får være med å utforme klærne selv i farger og fasonger. Skjønne barn du har forresten..

    SvarSlett
  6. Så flink du er! Og du setter til og med igang uten mønster. Kjempegøy når ungene setter pris på det man lager.

    SvarSlett
  7. Flotte bukser, du er jo flink til å sy. :-)) Den som kunne slikt. Hehe :))
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  8. Så tøffe bukser :) Så flink du er til og sy :D

    SvarSlett
  9. Herlige unger og tøffe bukser :-)
    Barna dine er heldige som har en mamma som deg :-)

    SvarSlett
  10. Flotte bukser du har sydd og for et herlig bilde av barna dine.

    SvarSlett
  11. Herlige unger og kjempefine klær!! :)

    SvarSlett
  12. Så flotte bukser du har sydd, den med elefantene likte jeg spesielt godt. Herlige modeller du har og!! ;-)

    Ha en fin helg. :-)