tirsdag 8. februar 2011

Det var ei rimelig fornøyd frøken som fikk tunika i dag.



Aurora har ventet litt på tunikaen sin,å endelig kunne jeg vise henne at den var ferdig i dag.
 Jeg rakk ikke å feste trådene engang før hun ville prøve den.
Hun var superfornøyd,å kunne fortelle at den klødde ikke engang. Å det var nå enda godt når man har brukt litt tid på den.

På Jens Hoff anbefalte de meg å strikke 8år for de var stor i størrelsene. Det syns ikke jeg da,så jeg angrer litt på at jeg ikke tok den større. Den sitter perfekt nå,å jeg får bare krysse fingrene for at ulla vokser litt med jentungen.

Så nå er det bare å fortsette med en tunika til Selmamor.

Det gikk med 190gr sisu
Mønsteret er fra Til fjells 0913 barn/voksen

18 kommentarer:

  1. Kjempeflott tunika på ei flott jente

    SvarSlett
  2. Skjønner godt jentungen ble fornøyd med den flotte tunikaen der ja:)) Turbofart på strikkepinnene dine for tiden ser jeg:))

    SvarSlett
  3. Skikkelig flott tunkia! Skjønner jo godt at hun måtte prøve den med en gang.
    Gleder meg til å se tunika nr 2 :)

    Ha en fin kveld,
    klem

    SvarSlett
  4. Så flink du har vært. Nydelig jente i en fin tunika..

    SvarSlett
  5. Så fin den ble, ser ut som mottaker er fornøyd!

    SvarSlett
  6. Å det var en herlig jente i en nydelig tunika.

    SvarSlett
  7. Så fin! Denne står på lista mi over planlagte ting og. Kjekt å vite at str er litt små:)

    SvarSlett
  8. Fantastisk. Jeg har akkkurat den på listen over ting jeg ønsker å lage til jentene mine

    SvarSlett
  9. Så nydelig frøken du har og tunikaen har blitt helt skjønn :)

    SvarSlett
  10. Den ble fin, tror 11 åringen min hadde blitt glad om hun fikk en sånn.

    SvarSlett
  11. Åååå den var kjempefin !
    Kjekt med slike tradisjonsmønstre som går videre.
    Os så var det ei blid og søt jente også !

    SvarSlett
  12. Kjempelekker! Og frøkna så VIRKELIG fornøyd ut! :)

    SvarSlett
  13. åå så lekker!!
    er så glad i mariusmønsteret!
    første gang jeg er her inne men ikke den siste!
    la meg til som følger.

    har strikket litt i marius selv, hvis du vil se er det bare å ta turen innom bloggen min:)

    ha en fin kveld!

    klem

    SvarSlett
  14. Lekker! Det går unna i svingene hos deg! Skjønner godt at frøkna var fornøyd :)

    SvarSlett
  15. Imponert! Kjempefin tunika på en søt jente :)

    SvarSlett