søndag 13. februar 2011

Decoppage vaser


For en tid tilbake var jeg på Fretex å kjøpte to hvite vaser som var helt perfekt. Det eneste problemet var at de var litt vel kjedelig slik de var. Så jeg hadde en liten plan med de,allerede når jeg så de.

I går fikk de seg en liten piffopper,med et par fine motiv som jeg liker godt. Det er fra et par serviettpakker som jeg har.
Det eneste jeg gjør er å klippe ut motivet,ta av de to lagene med papir,så jeg bare sitter igjen med den tynne serviettdelen som motivet er på. Så tar jeg på litt lim på vasen,å legger forsiktig servietten oppå. Da er det bare å pensle lim over hele motivet,så det sitter fast. Man må være ganske så forsiktig for ettersom det er så tynt,så blir det lett hull i motivet. Skulle det skje,så er det bare å rive servietten av,å begynne på nytt.

Den ene vasen hadde jeg med til mammaen min i dag,med 20 hvite og rosa tulipaner. Beklageligvis så fikk jeg ikke tatt no bilde med blomstene i,men jeg vil tro at det ble knall lekkert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar