onsdag 19. januar 2011

Startskuddet for Soljakken er her snart....

20 januar braker det løs. Så nå er det bare å legge frem mønster og garn,så alt er til rettelagt.

Det var g-anette som satte meg på ideen om å bli med på en samstrikk av Soljakka til Pickles. Til nå er vi 4 stk som skal strikke sammen, meg selv, Lena , Gry-Anette og Tina .

Jeg gleder meg til å se de forskjellige jakkene,for vi har alle valgt forskjellige farger og garntyper.
For min del så tror jeg navnet soljakken blir lit missvisende,ettersom jeg skal strikke den svart og lilla. Blir mer en solformørkelsesjakke til meg tenker jeg.

Nå må bare hendene bli klare for å strikke vrangmasker,for det blir det noen av desverre. Har vurdert å bare strikke jakka i riller,men da mister man litt av den fine effekten med riller og glattstrikk.

Jeg skulle jo aldri heklet på det teppet mitt vettdu,er jo dømt til å få senebetennelse da:-(
Nå blir det litt ekstra vedlikehold på hendene,så er jeg klar.

3 kommentarer:

  1. Sol eller solformørkelse -de blir sikkert kjempeflotte uansett! Spennende blir det iallefall å se effekten av ulikt garn og farger.

    Pinne nr 4 1/2 er tydeligvis noe jeg sjelden bruker... Må ut og handle i dag så jeg blir klar til i morgen :o)

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å se hvordan din jakke blir :)

    SvarSlett
  3. Nydelige farger du har valgt! Og enig med deg, kjempegøy at vi har valgt så forskjellige garntyper og farger :)

    Klem