onsdag 19. januar 2011

Når jeg ikke har hender til å strikke,så må jeg heller prøve å sy.

I dag har ikke bare senebetendelsen slått meg ut,men også fingerledd og muskler i overarmene har streiket. Da er det overhode ikke mulig å få strikket,men jeg prøvde meg litt på symaskina isteden.

Har nå brukt en hel dag med å gå til og fra symaskina og sofaen for en liten hvil. Ikke har det vært noe medisin å vært hjemme med 2 "syke" barn heller. I morgen blir det nok barnehage på begge to igjen,å da skal jeg virkelig nyte stillheten i huset.

Tidligere så strikket jeg denne pungen,å i dag ble det satt i glidelås i den. Så nå kan Sebastian ha DSI XL `n sin oppi der. Har strikket flere slike punger,men ikke tovet de. Måtte se hvordan den ene ble først.
Syns den ble akkurat passe stor til litt små plukk.

Om du vil strikke en så kommer mønstret her: He,he...dette er ikke noen avanserte greier altså.

Legg opp 30masker med fritidsgarn på pinner nr. 6

Strikk riller til nøste er nesten brukt opp.
Fell av,å brett stykket dobbelt. Sy sammen i sidene.
Toves i maskin på 40-60grader

Sy inn en glidelås tilslutt.
Tatta,nå har du en passe stor pung.

Mitt nøste var på 51gr



Jeg fant frem de gamle dongeribuksene jeg kjøpte på loppemarked tidligere. Å sydde meg denne posen for strikketøyet mitt. Jeg satte på en lomme til mobilen også;-)


Jeg klipte av et buksebein,å brukte sømmen nederst som løpegang til snora. Sydde på framlomma på samma foten. Syns den ble ganske så stilig. Hadde egentlig lyst til å få slik flat/stående bunn,men det greide jeg ikke. Så det må læres;-)

Ideen fikk jeg fra den eneste syboka jeg har som heter sikk,sakk

1 kommentar:

  1. Så kjekk denne var! Det må vel være noe for meg også, som kunne tenke meg en strikketøymappe, men ikke moter meg på å sy disse avanserte med glidlås og greier:)
    Skal jammen meg stupe ned i korga å sjekke om der finnes fem ufoer som jeg er interessert i å gjøre ferdig innen mai...
    Tre stykk jeg kommer på umiddelbart, og erfaringa sier at da er det nok noen til...

    SvarSlett