tirsdag 4. januar 2011

Kopptue

Nå har jeg strikket et av januar mønstrene på gryteklut/vaskeklut alongen.
Mønsteret finner du her om du vil strikke en også.

Jeg brukte et nøste paris på pinne nr.4
Ettersom jeg tok et lysegrønt garn,går også denne kopptua inn i farge alongen.Der januar fargen er grønn.

Et enkelt mønster for de som vil prøve seg så smått på engelske mønstre. Jeg har store planer om å hive meg ut i det,å da er slike mønster geniale.
Nå har jeg lært at: knit across betyr rettstrikk ut pinnen på dette mønsteret. Kjekt.

5 kommentarer:

  1. Kjekt med små prosjekter og nyttig er den også!
    Har aldri fullført en eneste klut jeg det er et eller annet med meg og bomull som ikke stemmer. :)
    Godt nyttår!

    SvarSlett
  2. Hmmm, kanskje dette var engelsk-prosjektet for meg også! :)
    Jeg er ikke så inne på dette med alonger, hvor er det man kan "melde seg på"? Og er det slik at hvem som helst kan være med? Kunne tenkt meg å prøve en along eller to i år :)

    Klem

    SvarSlett
  3. Ååå for en fin klut !

    Har sikret meg oppskriften, men kommer til å slite med den engelske oppskriften..

    SvarSlett
  4. Fin variant av vaskeklut! Slike håndarbeider er så kjekke å ha hvis en skal sitte på et venterom eller lignende og ikke kan konsentrere seg så mye om mønsteret.

    SvarSlett
  5. Fin kopptue. Og slike er greie både til å prøve ut nye mønstre og til å lære å "strikke på engelsk".

    SvarSlett