torsdag 20. januar 2011

Enkel strikkevest

Jeg kom over en enkel vest jeg ville prøve meg på. Å i dag ble den ferdig.
Vesten heter Enkel strikkevest,å finnes i bloggen til Maja.
Jeg har brukt 121gr Rubin i en knallrosa farge. Midt i blinken til ei lita frøken på 2 år.
Den ble litt vel enkel uten pynt,så jeg sydde på noen filtblomster og en liten merkelapp. På merkelappen står det: "Laget med omtanke"

Jeg kommer til å strikke flere slike vester,for det er så kjekke plagg på kalde dager. Å til våren er det også smart med en vest. Hvem har vel ikke opplevd at det er varmt om våren,men fortsatt for kaldt til å bare gå i genser?
 Med en vest utapå genseren,så holder man seg god og varm på brystet,å kan derfor kle av seg litt allikevel.

Skal også strikke den noe lengre,for da blir det mer som en tunika eller kjole. Strikkes hele vesten i 3r og 1vr,blir den mer tettsittende om man heller vil det. Jeg strikket kun rett,ettersom jeg ikke kan fordra vrangmasker;-) Mens på rundfellinga,ville jeg ha den slik at den satt litt tettere.

11 kommentarer:

  1. Nydelig vest! Å så sinsykt effektiv du er!! den strikketøyposen du har sydd var jo kjempe smart.
    Tror jeg må finne fram symaskina mi jeg å..Dere inspirerer meg jo sånn til å lage masse men ender jo bare opp med å henge rundt her på nette.

    Silje

    SvarSlett
  2. Flott og enkel vest som vart søt med små blomer på ;o)

    SvarSlett
  3. Den ble kjempefin, og blomstene var prikken over i-en! :)

    SvarSlett
  4. Så utrolig fin vesten ble,de små blomstene og merkelappen var en flott detalj,syntes jeg.

    SvarSlett
  5. Vesten ble knallfin :O)
    Gjorde seg godt med litt pynt på

    SvarSlett
  6. Å den vesten var veldig fin, fekk lyst å strikke sånn sjølv. Berre så synd at "to-do-lista" er så full.

    SvarSlett
  7. kjempe fin vest. Jeg vil også strikke. Hvor finner jeg maja og oppskriften?
    kristin

    SvarSlett
  8. Tusen takk for koselige tilbakemeldinger. Alltid hyggelig å se folk stikke innom bloggen min.

    Kristin,takk for at du etterspør hvor du kan finne Maja. Jeg trodde linken fungerte,men det gjorde den altså ikke.
    Nå har jeg rettet på det,å om du trykker på Maja i teksten,så kommer du rett tilmønsteret. Beklager så mye.

    SvarSlett
  9. Så fin den ble, jeg har strikket en med utgangspungt i den oppskriten jeg også. Varianten din ble fin.
    Hvor har du bestilt de navnbåndene?

    SvarSlett
  10. Husfruen,jeg har svart deg i bloggen,men legger ut linken her også,om andre lurer på det samma.

    http://www.minanamnband.se/