søndag 16. januar 2011

En bursdagsgave er klar.


Ja,så ble det sannelig en bursdagsgave klar i dag også. Denne gangen er det svigerinna mi som skal feires. Hipp,hipp,hurra for Anja.
Jeg tar sjansen på at hun har så mye å gjøre i dag at hun ikke tar turen innom her ;-)

Denne gangen ble det et pitte lite lerret som ble pyntet. Å en hals som ble strikket på en merkelig måte.


Kort fortalt så strikket jeg den som en tube på 44cm,så rakk jeg opp annenhver maske,å vips så ble det dobbelt så langt. Sydde igjen i toppen og bunnen,så halsen er faktisk dobbel,å den er så luftig og god.
Har tenkt å prøve teknikken engang til,men da håper jeg at jeg har nok garn så jeg får det som et skjerf. Skal ta bilder under veis så dere kanskje skjønner litt mer hva jeg gjorde.

Jeg så denne teknikken på nett for noen dager siden,å måtte bare hive meg på å prøve det ut.

Nå gjenstår det bare å se/høre om Anja kan bruke halsen. Hun er ikke den typen som liker ull,så det blir spennende å se om merinoull kan være tingen for henne.

12 kommentarer:

  1. Så fin gave. Den halsen var kjempe fin. Svigerinna de er heldig. :)

    SvarSlett
  2. Du er så flink til å strikke gaver altså. Blir helt imponert :D

    SvarSlett
  3. Merinoull kan vel ikke slå feil :) fin gave var det i hvert fall :)

    SvarSlett
  4. Fin gave, får håpe den slår til. Og jeg skjønte ikke hva du har gjort, i det hele tatt, hehe

    SvarSlett
  5. Den teknikkenlærte vi på barneskolen. Strikka skjerf. Artig å seden igjen på den fine halsen din.

    SvarSlett
  6. Kjæmpefin gave ja....bli nok kjæmpe glad for halsen :)

    SvarSlett
  7. Så fin hals. Fint å bli minna om den teknikken. Jeg lærte den i 1974, men husker ikke om jeg strikka noe med den. Kanskje jeg får prøve meg på det igjen nå. Den gangen var jeg ikke noen ivrig strikker.

    SvarSlett
  8. dette var en kjempegod ide til hals/skjerf

    SvarSlett
  9. Halsen så kjempestilig ut!

    SvarSlett
  10. Halsen var kjempefin, og den kommer til å bli brukt masse c",) Merket jo ikke at den var strikket av ull!! Nok en gang: Tusen hjertelig takk for den supre gaven c",)

    SvarSlett
  11. Oj, den halsen var kjempelekker! Håper du legger ut bilder av fremgangsmåten en dag :)

    SvarSlett