torsdag 27. januar 2011

Blondina har blitt brunette

Ja,da har en av mine innfall plutselig slått til. Jeg har det med å gjøre stikk motsatt av det som jeg burde,bare for å se hvordan det blir. Etter tannlege timen i går var det kort vei over gata til mercur sentret,å Nikita.
Fikk time nesten med engang,å da jeg satt i stolen var det forsvent å tenke seg om to ganger.

Jeg er jo født helt lys,å har alltid vært lys,men etterhvert som barneflokken vokste så har håret blitt mørkere. Jeg fortsatte å bleike,men etterveksten vokste fortere enn jeg greide å ta etter bleikinga. Jeg hadde tenkt å bare la håret vokse ut til sin naturlige farge.

Jeg innså jo etterhvert med den breie etterveksten at dette kom til å ta tid. Jeg hadde ikke tid til å vente på det,så jeg farget håret i den fargen som vokser ut nå. Jeg trodde ikke at jeg var så mørk,men jaggu var jeg det. Frisøren plukket ut den fargen hun påstår at jeg er om håret hadde fått vokst ut selv.

Hun la inn noen lyse striper for å dekke et eventuelt skille på toppen,men som hun sa selv,det kunne hun ha droppa,for fargen ble jevn på toppen.
Jeg er ikke helt fortrolig med mørkt hår,å kan nok ikke garantere at jeg kommer til å gå slik resten av livet;-)
Er man blondine,så er man blondine vettdu.

Jeg stakk innom JensHoff på vei hjem også. Har hatt lyst til å strikke Marius tunika til Aurora og Selma,så nå er garn og mønster i hus,å det er bare å sette igang.
Om det blir en kald 17mai,så skal du ikke se bortifra at jentene tropper opp i Marius tunika med sølje på.

14 kommentarer:

  1. Du så voksen ut Maria, og du kledde det!
    Kjekt å skifte litt, etter en stund kan du jo bare bytte tilbake vettu.

    Marius på 17.mai er jo kjempe skjønt!

    KOS deg og ha en herlige dag!

    Klem Vibbedille ;))

    SvarSlett
  2. Syns du ble fin, jeg! Men man må jo føle seg vel selv med det. Marius er jo rødt, hvitt og blått og skikkelig norsk, så det må da være flott 17.mai plagg. Temeperaturen på 17. mai er vel oftere riktig for det enn tynne sommerklær.

    SvarSlett
  3. Så fin på håre, syn`s du klær både lyst å mørkt!
    Heldi de hærlie jenta`n din som får så fine mammastrikka mariustunika t 17.mai, d et tidløst å fint gammelt mønster.
    Ønske dæ å dine en fin dag:-)

    SvarSlett
  4. Syns du ble utrolig stiluig på håret Maria.....du kledde det virkelig. Det tar bare litt tid å venne seg til det selv. Tenker mannen ble fornøyd også jeg....hihi

    Mariustunika blir en sikker vinner på 17 mai tenker jeg:))

    SvarSlett
  5. Synes du ble knall stilig! Kledde det kjempe godt!

    SvarSlett
  6. Jeg syns du ble utrolig fin! Den nye fargen kledde du kjempegodt! :)

    SvarSlett
  7. Du ble kjempe fin! Artig med en forandring :)

    Jeg har kjøpt garn til den 'forkle'kjolen ved siden av tunikaen - de er så flotte!
    Har valgt litt andre farger - brun, rosa og grå, er spent på om det blir bra :)

    Ha en fin kveld,
    klem

    SvarSlett
  8. Jeg synes du kler fargen kjempegodt jeg.

    SvarSlett
  9. Nydelig hårfarge du fikk!
    Å mariustunika som 17 mai klær må jo være perfekt.

    SvarSlett
  10. Så fin du ble! Kledde fargen kjempegodt.
    Den Marius-tunikaen er utrolig søt, lykke til med dem da ;-)

    Ha en super kveld!

    SvarSlett
  11. Fin du va søs :)
    Klædd derre du ja ;)

    SvarSlett
  12. Du kler denne farger også, ser jeg :) Flott det ble! Mariustunikaene blir nok veldig flotte! Høres ut som en god plan å evt bruke sølje til på 17.mai :)

    SvarSlett
  13. Håret var kjempeflott! men det er sikkert uvant i starten. Mitt ble også mørkere etter svangerskapene, men jeg er alt for lat til og farge... :P
    Ha en flott helg!

    SvarSlett
  14. Syns du var fin på håret eg.
    Og eg må seie at den ide`en om Mariustunika på 17.mai slett ikkje er dum. Her er det alltid kaldt å surt på nasjonaldagen. Eg skal jammen meg vurdere det eg også. Marius er trossalt nesten likestilt med bunaden som nasjonaldrakt :)
    God sundag :)

    SvarSlett