fredag 7. januar 2011

Blomstermansjett

Det er jammen meg mye rart man kommer over på nett. Denne uka var det en oppfordring/konkurranse somgikk ut på å strikke et gitt mønster med et bestemt garn og fargekode. Det skulle bli en blomstermansjett til blomsterbukettene til ski VM i Oslo.

Jeg var innom på Husfliden for å kjøpe vamsegarn kode 43(?),men der var de godt tomt for garn. Det var stor pågang,men de håpet å få inn en ny ladning i neste uke.

Ettersom jeg ikke greier å vente sååå lenge,så fant jeg frem fritidsgarn,å satte igang. Det som ble ferdig var vel ikke alverden å skryte av. Å ikke vet jeg hva man kan bruke mansjetten til etterpå heller. Så for alle de der ute som har valgt å ikke strikke slike med tanke på at mange mansjetter kommer til å bli kastet,så har vi hatt en liten idemyldring i heimen

Har du to mansjetter,får du et par hippie leggiser

Har du en,kan du finne et gummistrikk å feste på toppen på lua.


Har du en,kan du slenge hestehalen ut bak.

Har du to,kan du sy de sammen bak på ryggen,så får du en fin bolero.


Den siste ideen kommer etter at jeg har tovet mansjetten;-)


Om du syr igjen bunnen,å tover den i maskina så får du en fin liten fruktkurv.


12 kommentarer:

  1. Herlig! Jeg har kjøpt riktig Vamsegarnfarge i dag, så her skal det strikkes mansjett snart :-)

    SvarSlett
  2. Ja,er det ikke fint at man kan strikke alt mulig? Syns mansjetten var stilig. God helg!

    SvarSlett
  3. Morsomme idéer! Jeg tror nok det kommer inn tusenvis av mansjetter, derfor skal ikke jeg strikke. Er så redd for at den skal bli kastet :)Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. Knallfin :)) Det blir spennende å se hvordan mansjettene blir mottatt, de må jo ha fått inn en hel haug allerede .
    Og du verden så utrolig mye fint du lager :)) Jeg er helt imponert :))

    SvarSlett
  5. Hehe, morsomt innlegg! Men det var jo gode ideer du kom, har lurt litt på det med etterbruken selv. Bolero blir bra!

    SvarSlett
  6. Den kunne brukes til så mangt....Boleroen var jo knallbra:) Men frukt kurven var den allerbeste ideen, synes n jeg da

    SvarSlett
  7. Du er virkelig et oppkom av ideer! hehe Herlig!

    Å nei, det r ikkje no Hokus-Pokus å kommentere hos deg, iallefall ikkje med Google konto

    Kos deg og ha ei herlige helg!

    Klem Vibbedille ;))

    SvarSlett
  8. Så mange kreative ideer du har til bruk av mansjetter.
    Jeg hadde ikke kommet på det og brukt de til sånne ting.

    SvarSlett
  9. Hei - så mange gode ideer tilgjenbruk av mansjetten. Du bør nesten sende een lnk til blogginnlegget til de som samler inn mansjettene, så de som får dem tenker seg litt om før de kaster dem.

    SvarSlett
  10. Stilig at noe kan brukes til så mye. Herlig gjeng du har, Maria! Ha en flott søndag!

    SvarSlett
  11. Du har noen artige ideer til gjenbruk av manskjetten. Hestehalelua synes jeg er finest.

    SvarSlett
  12. Haha, råbra! :D

    Ha en flott dag!

    SvarSlett