tirsdag 11. januar 2011

Bella votter

På husflidsmøte i dag ( søren det er jo over midtatt nå) i går blir det da,fikk jeg gjort ferdig Bella vottene mine. De er strikket i deilig Misti garn. Jeg manglet tomlene,så jeg måtte begynne på det fjerde nøstet,men når jeg veide de tilslutt så var de 150gr

Om du ønsker å prøve deg på de deilige vottene så har jeg link til mønster unner her.

Norsk mønster

Engelsk mønster

Jeg er ikke en frossenpinn så jeg går stortsett rundt i kortarma ,under ei tynn kjøpa ulljakke,som det er minimalt med ull i.
I vinter har det jo vært rimelig kaldt også for meg,så da tenker jeg det blir helt topp med lange votter. Å de går også perfekt sammen med julekjolen min i samma farge.

12 kommentarer:

  1. Flotte! Eg har ennå desse vottane på mi 'kva-eg-skal-strikke'-liste :o)

    SvarSlett
  2. Åh, for en lekker farge!
    Som reSIRIkulert har jeg også disse på to-do listen, og ble veldig inspirert av disse!
    Ha en fin dag! :)

    SvarSlett
  3. Dette er virkelig flotte votter. Jeg har strikket tre par i løpet av min "bella-karriere", men har kjøpt inn garn til flere som skal bli julegaver.
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  4. Bella vottene er kjempefine. Nydeleg farge på dine!! Eg har strikka ein del av desse og, og fleire vert det nok. Ønskjer deg ei fin veke.

    SvarSlett
  5. Desse vottane er supre. Sit godt på handa. Nydelig farge du har strikka dei i. :)

    SvarSlett
  6. Så flotte votter, jeg har oppskriften og har tenkt å strikke de. Med hilsen fra Torunn.

    SvarSlett
  7. Så flotte votter, tror kanskje at jeg må prøve meg på dem, takk for at du legger ut mønsteret!

    SvarSlett
  8. Bellas er virkelig det store skjønner jeg! Ikke rart, for de er jo fine! :) Hvordan er forresten formen din om dagene?

    SvarSlett
  9. Di er så fine di vottene. Jeg å vil ha sånne. Så du min snille lærer må nok lære meg å strikke dem.. :)

    SvarSlett
  10. Klart jeg kan hjelpe deg Silje. Ikke noe problem det vettdu.